مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انسانی که به خودشناسی رسیده باشد و قوانین دنیا و آخرت را به خوبی درک کرده باشد می‌تواند از خودپرسی و مال دوستی گذر کرده و به نوع دوستی و انفاق در راه خدا نائل شود.

حجت السلام محسن اشرفیان در نشست تخصصی وقف  در جمع بانوان طلبه حوزه علمیه حضرت نرجس (س) زاهدان برگزار شد، گفت: از تعالیم اجتماعی اسلام که بر اساس تعاون و حس نوع دوستی بنا نهاده شده، وقف است که از آن در روایات به «صدقه جاریه» تعبیر شده است.  

وی افزود: مال دوستی در ذات انسان نهفته است تا آنجا که امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند: "خداوند بندگان را به چیزی سخت‌تر از خرج کردن پول امتحان نکرده است! " و واقف به بهترین شکل از این امتحان الهی سربلند می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اظهار داشت: انسانی که به خودشناسی رسیده باشد و قوانین دنیا و آخرت را به خوبی درک کرده باشد می‌تواند از خودپرسی و مال دوستی گذر کرده و به نوع دوستی و انفاق در راه خدا نائل شود.

وی با اشاره به آمار بالای بانوان واقف در استان گفت: مادران نخستین و بهترین آموزگاران جامعه و بهترین الگو برای فرزندان هستند لذا میتوانند از این نقش تاثیرگذار خود به خوبی استفاده کرده و از کودکی اعمال نیک از جمله انفاق و وقف کردن برای رضای خدا را به فرزندان خود بیاموزند.

اشرفیان در خاتمه با بیان اینکه طبق متون اسلامی انفاق از مال انسان نمی‌کاهد بلکه به آن برکت می‌دهد تاکید کرد: حتی در کار خیر هم انسان مومن باید زیرک باشد و با احسان کردن به قشری که محتاج‌تر هستند یا وقف کردن در مسیری که بیشتر جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند خیر و برکت بیشتری برای خودش و جامعه بدست آورد. گاهی انسان بسیار بخشنده است، اما به یک شخصی صدقه می‌دهد که توانایی کار کردن دارد و این صدقه او را از کار کردن باز می‌دارد؛ یا واقفی در مسیری وقف می‌کند که جامعه به آن نیاز چندانی ندارد فلذا جامعه از وقف او بهره کمی می‌برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار