نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه حقوق دولتی و بهره مالکانه معادن در منطقه طبس گفت: این مهم جزو قوانین است و توسط کمیسیون صنایع و معادن بر آن نظارت شده و انجام خواهد شد.

 نیکزاد یکشنبه شب در حاشیه بازدید از معدن حادثه دیده طبس گفت: دولت و مجلس با حساسیت به حقوق دولتی و بهره مالکانه معادن ورود کرده اند.

او افزود: مجلس از جایگاه نظارتی خود به این موضوع ورود پیدا کرده و معادن باید با رعایت نکات ایمنی که حادثه دیگری رخ ندهد، این کار مهم را انجام دهند، همچنین هزینه حقوق دولتی معدن طبس کارشناسی خواهد شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت حادثه معدن طبس به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اظهار کرد: به محض اطلاع از این حادثه با تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون صنایع معادن، اعضای کمیسیون معدن، نماینده مردم این منطقه در مجلس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ در منطقه حضور پیدا کردند.

او ادامه داد: در یکی از معادن طبس انفجاز گاز رخ داد و منجر به اتفاقاتی در معدن دیگر هم شد، اکنون وزرای کشور، کار و صمت به همراه معاونان و همچنین رئیس سازمان هلال احمر و دیگر مسئولان در منطقه حضور دارند.

نیکزاد بیان کرد: باید حتما گاز موجود در معدن تخلیه شود تا بتوانیم عملیات امدادی را ادامه دهیم، دولت و مجلس در این منطقه حضور پیدا کردیم تا بر قوانین، مقررات و بخشنامه‌هایی که باید انجام می‌شد نظارت داشته باشیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بدون شک این موضوع به دقت بررسی و کارشناسی شده و بر اساس اقدامات کارشناسی تصمیم گیری خواهد شد همچنین از افراد مقصر گذشت نخواهد شد.

او تاکید کرد: از این حادثه بسیار متاثر هستیم، اما بالاخره توجه داشته باشیم هزار و ۷۰۰ نفر در این معدن که بالای ۲۷ سال سابقه کار دارد مشغول بکار بوده‌اند و تاکنون هیچ حادثه‌ای در این معدن رخ نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
لعنت بر پدر و مادر بانیان خصوصی ُسازی و مجریان ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
زبان فارسی سرشار از ضرب المثلهای شیرین است / قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
اینکه به خانواه جانباختگان تسلیت بگید یا مقصر را جریمه کنید که برای خانواده انها پدر یا برادر نمیشه
باید نظارت بر قوانین ایمنی فنی در معادن و کارخانجات بسختی رعایت بشه
جلوی حادثه را بایستی قبل از وقوع گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
همیشه باید گاز متان تخلیه شود . ودر جایگاه مختلف آالارم داشته باشد . پس بهداشت صنعتی چه مفهومی دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
یه سوال ، حکم کسی که جای پرداخت مالیات یه مدرسه میسازه ، اسم خودش هم می‌زنه سر در مدرسه بعد انتظار داره خودش و توله هاش در مدرسه ، دانشگاه ، نظام سلامت ، معافیت مالیاتی ، همه چیز ..... دخل و تصرفی داشته باشند چیه؟ مگه خیر ها بی نام و نشان نبودن؟

کشتکار
Korea (the Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
دریافت کنین بدین به آقا زاده ها تو کانادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
نوش دارو بعد از مرگ سهراب