وزیر خارجه مصر ضمن معرفی «سیاست‌های تحریک‌آمیز اسرائیل» به عنوان عامل تشدیدکننده تنش‌ها در منطقه، نسبت به خطر یک جنگ فراگیر ابراز نگرانی کرد.

«بدر احمد محمد عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر پیش از گردهمایی سالانه مقامات بین‌المللی در سازمان ملل، در گفتگو با خبرنگاران گفت: «نگرانی زیادی در مورد احتمال تشدید تنش در منطقه وجود دارد و اینکه اوضاع کنونی به یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه تبدیل شود». 

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه مصر تاکید کرد که همراه با مقامات قطری به تلاش‌ها برای میانجی‌گری و دستیابی به توافق آتش‌بس ادامه خواهد داد.

عبدالعاطی در ادامه رژیم صهیونیستی را مسبب عدم دستیابی به توافق دانست و گفت: «همه اجزای توافق آماده است. مشکل فقدان اراده سیاسی در طرف اسرائیلی است». 

وی همچنین پیرامون اوضاع کنونی در مرز‌های جنوبی لبنان گفت که «سیاست‌های تحریک‌آمیز اسرائیل» عامل تشدید تنش‌ها با حزب‌الله لبنان است. 

مصر ماه‌هاست که به همراه قطر، به تلاش برای میانجیگری در مذاکرات آتش‌بس غزه ادامه می‌دهد. این مذاکرات تاکنون به جز آتش‌بس یک هفته‌ای ماه نوامبر، نتیجه دیگری نداشته است. کارشناسان کارشکنی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جمله مطرح کردن شروط جدید و اقدامات تحریک‌آمیز را از دلایل عدم حصول توافق می‌دانند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته گفت که واشنگتن در کنار مصر و قطر به تلاش برای دستیابی به توافق آتش‌بس غزه ادامه می‌دهد، اما «در حال حاضر، شرایط برای ارائه پیشنهادی که طرفین آن را بپذیرند، وجود ندارد».

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: مصر ، آتش بس غزه ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
.. اسراییل زمینه های حمله گسترده را آماده می‌کند و منتظر رسیدن ناوهای آمریکایی .و به قدرت رسیدن ترامپ است .
آخرین اخبار