رئیس جمهور منتخب مکزیک با تاکید بر اینکه به جز رویدادهای بین المللی سفر نخواهد کرد، دعوت زلنسکی برای سفر به اوکراین را رد کرد.

کلودیا شینباوم، رئیس جمهور منتخب مکزیک که قرار است ماه آینده قدرت را به دست بگیرد، دعوت ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود برای سفر به کی یف را رد کرد و گفت: وظیفه اصلی من اداره مکزیک است. ما در برخی رویداد‌های بین المللی که مهم می‌دانیم شرکت خواهیم کرد، اما زیاد سفر نخواهیم کرد، زیرا مسئولیت ما اینجا در داخل کشور است. 

او درباره سفر به اوکراین گفت: «فکر نمی‌کنم اینطور باشد.»

کلودیا شینباوم از اول اکتبر به قدرت می‌رسد.

زلنسکی، اخیراً وعده اعزام یک نماینده عالی رتبه به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور آمریکای لاتین را داده و برای سفر رسمی وی به اوکراین ابراز امیدواری کرده است.

با آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین، زلنسکی کمپین جذب کمک‌های مالی و نظامی را از کشور‌های مختلف آغاز کرد. گذشته ازمتحدان غربی اوکراین، برخی کشور‌ها با سفر به اوکراین وعده کمک به اوکراین را داده اند. این در حالی است که رئیس جمهور مکزیک با اتخاذ مواضع سیاسی دولت قبلی دعوت زلنسکی را رد کرده است و بر حل و فصل مسائل داخلی کشورش بجای ارسال کمک نظامی و مالی به اوکراین تاکید دارد.

پیشتر، وزیر امور خارجه دولت قبلی مکزیک تأکید کرد آمریکای لاتین از کمک نظامی به اوکراین و طولانی‌شدن جنگ حمایت نمی‌کند و خواستار یافتن راهکار سیاسی شد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار