مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه لزوم پایان اشغالگری و وجود غیر قانونی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین را تصویب کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دهمین نشست اضطراری ویژه خود به رأی‌گیری پیرامون نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص پیامد‌های حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جمله شرق قدس، پرداخت. 

در این رأی‌گیری، ۱۲۴ کشور به این قطعنامه رأی موافق دادند، ۱۴ کشور مخالف بودند و ۴۳ کشور نیز از دادن رأی خودداری کردند.

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در این باره اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در این نشست، در ادامه حمایت‌های همیشگی خود از آرمان ملت مظلوم فلسطین و در مقابله با سیاست‌های اشغالگرانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، رأی مثبت داد. با توجه به فوریت وضعیت و اهمیت پایان دادن به اشغال فلسطین و خاتمه دادن به سیاست‌ها و اقدامات آپارتایدی رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، جمهوری اسلامی ایران به نفع قطعنامه‌ای که در این خصوص تدوین شده رأی مثبت داد. جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد که جامعه جهانی می‌بایست رژیم اسرائیل را متعهد به اجازه دادن به تمامی فلسطینی‌های آواره برای بازگشت به سرزمین‌شان و بازگرداندن اموال آنها و نیز پرداخت غرامت به تمامی افراد آسیب‌دیده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نماید.

این نمایندگی همچنین افزوده است: حمایت جمهوری اسلامی ایران از این قطعنامه بدون تأثیر بر موضع ملی دیرینه و ثابت کشورمان در خصوص مسئله فلسطین است که شامل عدم به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل و تاریخ آغاز اشغالگری آن است. این اقدام جمهوری اسلامی بار دیگر تأکیدی بر سیاست ثابت و غیرقابل تغییر ایران در دفاع از حقوق ملت فلسطین و مخالفت با تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار