یک عضو ارشد جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش با محکوم کردن تکرار و ادامه اقدامات خرابکارانه علیه شهروندان لبنانی، رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدامات می‌داند.

به نقل از المیادین، «عزت الرشق» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: این اقدام متجاوزانه (منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی) رژیم اشغالگر، تجاوز آشکاری به خاک، حاکمیت و حقوق شهروندان کشور دوست و برادر، لبنان است.

عزت الرشق افزود: جنبش حماس بار دیگر، حمایت مطلق خود را از حزب الله و مقاومت اسلامی شجاع لبنان و مردم این کشور دوست و برادر اعلام می‌کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه شنبه شب و به دنبال اعلام انفجار دستگاه‌های ارتباطی به نام «پیجر» در مناطق مختلف لبنان تاکید کرد که این عملیات تروریستی، در چارچوب تجاوزات همه جانبه دشمن صهیونیستی علیه منطقه تحت حمایت‌های آمریکا صورت گرفته است.

جنبش حماس تصریح کرد: اقدام دشمن صهیونیستی با هدف قرار دادن شهروندان لبنانی و مراکز غیرنظامی و خدماتی از طریق منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی در مناطق مختلف را به شدت محکوم و تاکید می‌کنیم که این جنایت به مثابه نقض همه قوانین و عرف‌های بین‌الملل است و ما رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامد‌های این جنایت خطرناک می‌دانیم.

حماس افزود: ما جهاد و جانفشانی‌های برادرانمان در حزب الله و عزم آنان بر ادامه حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در غزه را می‌ستاییم و همبستگی کامل خود را با ملت لبنان و برادرانمان اعلام می‌داریم و به خانواده‌های قربانیان این جنایت صمیمانه تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند برای شهدا رحمت و مغفرت و برای مجروحان هم شفای عاجل مسئلت داریم.

حزب الله لبنان روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) که توسط تعدادی از کارگران واحد‌ها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند». 

وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که درپی این جنایت ۱۲ نفر در لبنان شهید و حدود ۲۸۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

امروز چهارشنبه نیز وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که بر اساس آمار‌های اولیه در نتیجه انفجار دستگاه‌های بی‌سیم در این کشور، ۹ نفر شهید و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند که دستگاه‌هایی که امروز در نقاط مختلف لبنان منفجر شدند از نوع «ICOM V 82» بوده که موساد مانند روش منفجر کردن پیجرها، در این دستگاه‌ها نیز مواد منفجره کار گذاشته بود.

برخی منابع خبری نیز از انفجار گوشی‌های همراه، لپ‌تاپ و رایانه خبر دادند.

در همین ارتباط منابع رسانه‌ای با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی انفجار‌های جدید آتش‌سوزی در خانه‌ها و خودرو‌ها در مناطق مختلف لبنان رخ داده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار