خبرگزاری «تاس» به نقل از فرمانده نیرو‌های دفاع هوایی بلاروس گزارش داد که کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع رزمایش دفاع هوایی در قزاقستان برگزار می‌کنند.

به نقل از خبرگزاری تاس، آندری لوکیانوویچ فرمانده نیرو‌های دفاع هوایی بلاروس پس از نشست کمیته هماهنگی پدافند هوایی در شورای وزیران دفاع «کشور‌های مستقل مشترک المنافع» به خبرنگاران، اعلام کرد که «رزمایش دیگر پدافند هوایی سی‌آی‌اس در قزاقستان برگزار می‌شود.»

وزارت دفاع بلاروس به نقل از این فرمانده اعلام کرد که اکنون «یک رزمایش مشترک کامپیوتری فرماندهی و ستاد» به عنوان بخشی از جلسات کمیته در بلاروس در حال برگزاری است.

وی افزود: در طول این رزمایش، ما نتایج عملیات رزمی دفاع هوایی سامانه پدافند هوایی مشترک منطقه‌ای را شبیه‌سازی می‌کنیم.

گفتنی است که کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع یا اتحادیه کشور‌های مستقل همسود (CIS) شامل ۱۱ جمهوری شوروی است که وضعیت عضویت‌شان متفاوت هستند. از دسامبر ۲۰۱۰ (آذر ۱۳۸۹)، ۹ کشور (ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، مولداوی، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان) قرارداد این اتحادیه را تأیید کردند و اکنون اعضای کامل این سازمان محسوب می‌شوند.

ترکمنستان عضو وابسته است و اوکراین نیز به عنوان کشور بنیان‌گذار و مشارکت‌کننده به صورت قانونی عضو آن نیست. در ۲۰۱۴، اوکراین ریاست این اتحادیه را رد کرد و از عضویت در این سازمان خارج شد. همچنین گرجستان در سال ۲۰۰۹ این گروه را ترک کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار