مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، گفت: نهاد خانه و خانواده در کنار مدرسه از رکن رکین آموزش و تربیت محسوب می‌شود.

کلام‌الله صفری در جلسه ستاد پروژه مهر در اردبیل، اظهار داشت: در سومین زنگی که در این هفته به صدا درآمد، امروز نیز ۲۱ هزار کلاس هفتمی در قالب «زنگ جوانه‌ها» راهی مدارس شدند تا در ۶۰۵ کلاس درس تحصیل خود را در مقطع جدید آغاز کنند.

او تصریح کرد: روز یکشنبه اول مهرماه به صورت رسمی زنگ آغاز بازگشایی مدارس به صدا در می‌آید تا ۲۶۵ هزار دانش‌آموز با همراهی ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی را آغاز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، گفت: تمام کاستی‌ها و نارسایی‌ها در چند روز اخیر برطرف شده و مدارس استان آماده شروع سال تحصیلی جدید هستند که انتظار می‌رود در طول سال تحصیلی با ارتباط‌گیری و تعامل بهتر خانه و مدرسه بتوانیم در تربیت نسل آینده به وظیفه خطیر خود عمل کنیم.

صفری افزود: در ۲ روز گذشته زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها نیز برای حضور بیش از ۳۸ هزار نوآموز و دانش‌آموز اول ابتدایی به صدا درآمده بود تا مدیران مدارس در این برنامه‌ها بتوانند فضای مدرسه را بیشتر و بهتر برای حضور دانش‌آموزان آماده کرده و نسبت به رفع نارسایی‌ها اقدام مؤثری را انجام دهند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ما اساسا با ۲ چالش کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای فیزیکی روبه‌رو بودیم که در دولت سیزدهم برای رفع این ۲ نقیصه برنامه‌ریزی انجام شد و در این ۲ سال با جذب نیرو‌های جدید به بدنه آموزش و پرورش و در کنار آن احداث صد‌ها کلاس درس، تجهیز، تعمیر و نوسازی آنها موفق شدیم تا فضای مناسبی را برای تحصیل دانش‌آموزان مهیا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با رد شایعاتی مبنی بر سه شیفته بودن برخی از مدارس اضافه کرد: ما مدرسه ۲ شیفته به ویژه اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر داریم، اما به هیچ وجه اجازه ندادیم تا مدارس و فضا‌های آموزشی به سه شیفته تبدیل شده و یا کیفیت تحصیل در آنها پایین بیاید.

صفری از مدیران مدارس خواست تا در آستانه سال تحصیلی جدید به دور از حواشی به اصل آموزش و تربیت توجهی جدی داشته و سعی کنند تا به وظیفه خطیر نظام تعلیم و تربیت در فضای سالم عمل کرده و نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.