مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان امسال رتبه اول کشوری را در جذب بیمه گذار داشته است، گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار نفر در استان عضو این صندوق بیمه اجتماعی شده‌اند.

سیروس محمودیان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: در استان بیش از ۵۵۰ هزار نفر جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بوده و در حال حاضر ۴۰ درصد جامعه هدف را پوشش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال طبق بررسی‌های صورت گرفته رتبه اول کشور را در جذب، تمدید و تحقق سهمیه بیمه کسب کرده‌ایم، افزود: البته هنوز با هدف‌گذاری صورت گرفته فاصله داریم و برای تحت پوشش قرار گرفتن مابقی جامعه هدف نیازمند یک فرهنگ سازی در جامعه هستیم.

محمودبان ادامه داد: در بین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی، ارومیه و خوی به همراه میاندوآب، مهاباد و بوکان بیشترین افراد زیرپوشش بیمه را دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۷ هزار نفر حقوق ماهیانه از این صندوق دریافت می‌کنند.

وی یادآورشد: هزینه بیمه به میزان ۳۰ درصد توسط بیمه شده پرداخت و بیش از ۲ برابر حق بیمه، در واقع ۷۰ درصد آن را دولت تامین و پرداخت می‌کند.

به گفته محمودیان، صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر، ارزانترین و افتصادی‌ترین بیمه کشور است که دارای مزایای مستمری، از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: این صندوق فرصت مناسبی است تا جوانان، کارگران فصلی و زنان خانه دار از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیأت دولت و به منظور حمایت از روستاییان و عشایر و کشاورزان در ایران تأسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.