مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از تجلیل ۶۰ هزار پیشکسوت و رزمنده جنگ تحمیلی خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس بیش از هزار برنامه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

 سردار بهروز خوشبخت روز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های سالگرد چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس، برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در ۳۱ شهریور، نواختن صدای زنگ مقاومت و برپایی نمایشگاه مقاومت دفاع مقدس در سطح مدارس استان را از جمله مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

وی همچنین برگزاری مراسم عطر افشانی و گلباران مزار شهدا و دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و در سطح شهرستان‌ها با ائمه جمعه به منظور تجدید بیعت با شهدا و آرمان‌های انقلاب را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس کرمانشاه عنوان کرد.

خوشبخت در ادامه از برگزاری ۱۵۰ یادواره شهدا در سطح استان در این هفته خبر داد و از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس را سرکشی و عیادت از فرماندهان، پیشکسوتان، رزمندگان ایثارگران و خانواده‌های شهدای جنگ تحمیلی ذکر کرد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره سرباز نمونه در دوران دفاع مقدس، تجلیل از نقش اصناف، طلاب، دانشجویان، سنگر سازان بی سنگر جهاد کشاورزی، شهدای سلامت، مدافع حرم، خلبانان با جشنواره ("عملیات کمان ۹۹") اجرای شب‌های شعر و خاطره گویی پیشکسوتان رزمنده در این هفته در سطح تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه اشاره کرد.

اجلاسیه ملی گیلانغرب در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مقاومت جانانه مردم گیلانغرب در هشت سال دفاع مقدس و دومین شهر مقاوم کشور، از برگزاری اجلاسیه ملی گیلانغرب در چهارم مهرماه در هفته دفاع مقدس خبر داد. در هفته دفاع مقدس اشاره کرد.

وی برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی و همچنین رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب، رونمایی از یادمان شهدای گمنام "میانراهان" شهرستان صحنه و ساختمان یادمان چند منظوره شهید شیرودی بازی دراز را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه ذکر کرد.

گفتنی است در این نشست از سه عنوان کتاب دوران دفاع مقدس رونمایی شد و همچنین از «شمسی وفایی» نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس و «بهمن زارعی» عکاس خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه که سال‌ها در حوزه دفاع مقدس فعالیت هنری و ادبی داشته اند؛ تجلیل شد.

 استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سند‌های افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستا‌های زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.