کوله پشتی غیراستاندارد وزن کوله نباید بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن بدن دانش آموز باشد می‌تواند آسیب‌های جسمی به آنها وارد می‌کند بنابراین خ

در آستانه سال تحصیلی جدید بازار خرید و لوازم‌التحریر هم داغ شده و خانواده‌ها به دنبال خرید لوازم‌التحریر، کفش و کیف مناسب برای فرزندان خود هستند.

کوله پشتی یکی از لوازم ضروری برای دانش‌آموزان است که اگر استاندارد نباشد آسیب‌های جسمی به آنها وارد می‌کند بنابراین خانواده‌ها هنگام خرید کوله پشتی مناسب باید به نکات استاندارد بودن آن توجه کنند.

کارشناس مرکز بهداشت اراک گفت: یکی از نکات مهمی که خانواده‌ها هنگام خرید کوله باید توجه داشته باشند تناسب وزن کوله با وزن دانش آموز است به طوری که وزن کوله نباید بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن بدن دانش آموز باشد، زیرا هرچه وزن کوله بیشتر باشد سیستم اسکلتی عضلانی بدن دانش آموز تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد.

حمزه‌لوییان افزود: یکی از عوارض شایع بین نوجوانان افتادگی شانه و تغییر شکل‌های ستون فقرات است بنابراین بند بالای کوله باید پهن و نرم و قابل تنظیم باشد تا فشار زیادی به شانه‌های دانش آموز وارد نکند همچنین نباید کیف را فقط با یک شانه حمل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.