فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: خودکفایی در ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی و ارتقا قدرت بازدارندگی کشور از مهمترین دستاورد‌های دفاع مقدس برای ملت ایران بود.

امیر سلیمان طاهری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: به لطف خداوند و توجهات ائمه اطهار (ع) وحدت، همدلی و موفقیت ملت ایران روز به روز بیشتر می‌شود و در کنار آن به دستاورد‌های بزرگی نیز در زمینه‌های علمی، فناوری و نظامی دسته پیدا کرده ایم.

وی گفت: در سایه رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و اقتدار و صلابت نیرو‌های مسلح چرخ این مملکت در راستای قدرت بازدارندگی و سایر حوزه‌های مختلف با شتاب بیشتری می‌چرخد و هر روز شاهد موفقیت‌های فرزندان این مرز و بوم در عرصه‌های مختلف هستیم.

ملت ایران در دفاع مقدس حماسه‌های زیادی خلق کرد

فرمانده ارشد نزاجا در غرب کشور در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مقدس بودن این دفاع را به این دلیل دانست که دشمن بعثی به ما به صورت ناجوانمردانه‌ای حمله کرد و ما جانانه از آب و خاک و میهن خودمان دفاع کردیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیافتد.

امیر طاهری افزود: دفاع مقدس آغاز یک تجاوز نیست بلکه یادآور رشادت ها، حماسه آفرینی ها، از خودگذشتگی‌ها و جان فشانی‌ها و همچنین یادآور تدبیر و حکمت است که رزمندگان عزیز ما در دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگ و عظیمی خلق کردند که در دنیا بی نظیر بود و در هیچ دانشگاهی هم تدریس نمی‌شود.

وی پیروزی‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن را مرهون رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب دانست و گفت: دشمنان از همان ابتدای انقلاب برای ساقط کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی دست به کار شدند، اما با عنایت خداوند بزرگ، رهبری‌های امامین انقلاب و حمایت و پشتیبانی مردم و اقتدار نیرو‌های مسلح کاری از پیش نبردند و نقشه‌های آنان خنثی شد.

این فرمانده ارشد ارتش در غرب کشور در ادامه گفت: زمانی که دشمن در ابتدای انقلاب نتوانست کاری از پیش ببرد یک جنگ نابرابر و هشت ساله علیه ما را آغاز کرد که الحمدلله بازهم نتوانستند اهداف پلیدشان را عملیاتی بکنند به خاطر اینکه دفاع ما یک دفاع به حقی بود و این دفاع مقدس یک دوران واقعا عجیب و دشوار آزمونی بسیار سخت بود که ملت ایران از آن سرافراز بیرون آمدند.

امیر طاهری توضیح داد که دفاع مقدس به خاطر این عجیب است که در دنیا هر جنگی که اتفاق می‌افتاد بلوک شرق از یک کشور حمایت می‌کرد و بلوک غرب هم از یک کشور ولی در جنگ هشت ساله‌ای که بر ما تحمیل کردند شرق و غرب به کمک رژیم صهیونیستی به کمک صدام بعثی آمدند و ما یک کشور تنها بودیم.

وی اضافه کرد: ما هر ساله رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم چرا که تداوم دهنده راه سرخ شهیدان و پرونده قطوری است که برگ‌های زرین آن می‌تواند هر کدام برای ما یک درس بسیار بزرگی باشد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در ادامه گفت: در این دفاع مقدس با وجود اینکه ضرر و زیان‌هایی هم به ما وارد شد و آسیب‌های هم به ما وارد کردند ولی درس‌های بسیار بزرگی هم برای ما به وجود آمد و ما یاد گرفتیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم و قوی باشیم.

امیر طاهری با بیان اینکه در دوران اوایل جنگ ما حتی سیم خاردار هم نمی‌توانستیم تولید بکنیم و کشور‌های دنیا هم با توجه به اینکه ما تحریم بودیم سیم خاردار به ما نمی‌دادند، افزود: همین تحریم‌های ظالمانه باعث شد که ما به خودکفایی برسیم و به قدرت بازدارندگی دست پیدا بکنیم و این باعث شد که ما به کشوری تاثیرگذار در منطقه و جهان تبدیل شویم و این‌ها از برکات دفاع مقدس بود.

وی اظهار کرد: جنگ ظاهرا خشن، ترسناک و هراسان است ولی کیمیاگرانی در دوران دفاع مقدس پیدا شدند که جنگ را به میدان دعا و نیایش تبدیل کردند و توانستند افتخارات بسیار بزرگی را به ارمغان بیاورند و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیافتد.

این فرمانده ارشد ارتش در غرب کشور افزود: در دوران دفاع مقدس باوجود اینکه دنیا در یک طرف بود و ما در طرف دیگر یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم و این بزرگترین افتخاری بود برای ایران اسلامی که رزمندگان ما جانانه جنگیدند و سینه‌های خود را در مقابل گلوله‌های دشمن قرار دادند و اجازه ندادند که کشور عزیز ما به دست دشمن بیافتد.

امیر طاهری افزود: ما در حوزه‌های نظامی به واسطه همین تحریم‌های ظالمانه‌ای که دشمنان بر علیه ما انجام دادند هم پیشرفت‌های بسیار خوب و چشمگیری داشتیم و امروز به مرحله‌ای رسیدیم که می‌توانیم بخشی از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی کشور‌های اسلامی را تولید کنیم و مدرن‌ترین و پیشرفت‌ترین پهپاد‌ها را خودمان بسازیم.

وی دست یافتن به پیشرفت در همه بخش‌ها در کشور را مرهون وحدت و انسجام دانست و گفت: تجهیزات نظامی کشورمان امروز بومی و به دست جوانان مومن ایرانی ساخته می‌شود و امروز ما به لطف پروردگار با حمایت مقام معظم رهبری و وحدت و انسجام بین نیرو‌های مسلح به عنوان کشور برتر در حوزه موشکی رسیدیم و ما امروز موشک‌های دور زن، هوشمند و نقطه زن تولید می‌کنیم و این از افتخارات دوران دفاع مقدس است که ما به دست آوردیم.

این فرمانده ارتش نزاجا در غرب کشور در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس به ما درس خودباوری و خوداتکایی به ملت ایران داد، گفت: اگر بتوانیم دوران دفاع مقدس را برای نسل جدید تبیین کنیم بسیاری از مشکلات کشورمان برطرف می‌شود.

امیر طاهری افزود: ما در دوران دفاع مقدس ناشدنی‌ها را شدنی و غیر ممکن‌ها را ممکن کردیم و مصداق بارزش عملیات بیت المقدس بود؛ صدام حسین وقتی که رزمندگان ما می‌خواستند خرمشهر را فتح بکنند به قدری به خودش متکی بود و اعتماد داشت و دور تا دور خرمشهر را بمب و مین و با سیم خاردار مستحکم کرده بود گفت که ایرانی‌ها اگر بتوانند یک روزی خرمشهر را فتح بکنند من کلید بصره را به آن خواهم داد، اما دنیا شاهد بود که رزمندگان ما چطوری توانستند آن خواسته استکبار که یک کار نشدنی بود را شدنی کردند.

وی اضافه کرد: با توکل به خدا و عنایت مقام معظم رهبری و اتحاد و انسجام ملت و نیرو‌های مسلح ما توانستیم به این افتخارات دست پیدا بکنیم و روز به روز بر این افتخارات هم اضافه می‌شود.

ارشد ارتش در غرب کشور افزود: دشمنان می‌دانند که توان مقابله با جنگ فیزیکی و سخت را با ما ندارند به جنگ ترکیبی و شناختی روی آورده اند و در این حوزه الان دارند کار می‌کنند که الحمدلله تاکنون هم موفق نشدند و موفق هم نخواهند شد چرا که ما جوانانی داریم که در دنیا بی نظیر هستند.

امیر طاهری تصریح کرد: لازم است که این حماسه آفرینی ها، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها را برای نسل جوانمان به خصوص در مدارس و در دانشگاه‌ها تشریح و تبیین کنیم.

برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در شهر کرمانشاه

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مهمترین برنامه این هفته برگزاری رژه نیرو‌های مسلح در شهر کرمانشاه در روز شنبه ۳۱ شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس است.

امیر طاهری همچنین برگزاری محفل انس با قرآن، اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی، تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ایراد سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر شهر‌های استان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

امنیت پایدار در غرب کشور برقرار است

این فرمانده ارشد ارتش در غرب کشور در بخش پایانی سخنانش در مورد وضعیت امنیتی غرب کشور نیز گفت: به لطف پروردگار و حمایت‌های مقام عظمای ولایت و اقتدار و بازدارندگی که ما داریم و انسجام و اتحادی که بین نیرو‌های مسلح است هیچ گونه تهدیدی ما در مرز‌های کشورمان به خصوص در منطقه غرب نداریم.

امیر طاهری افزود: ما اکنون تهدیدی در غرب کشور نداریم اگر تهدیدی هم باشد در نطفه خفه اش خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم که دشمن حتی فکر تهدید به ذهنش خطور کند.

وی اضافه کرد: ما در مرز‌ها الحمدلله از پیشرفته‌ترین و مجهزترین امکانات روز دنیا برخوردار هستیم و حتی آن طرف مرز را نیز رصد و پایش می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.