معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در جشنواره خوراک امید ۲ از کرمانشاه به عنوان مهد فرهنگ خوراک ایران قدردانی شد.

وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در مراسم پایانی جشنواره خوراک امید ۲ که با حضور استان‌های تهران، گلستان، گیلان و مازندران برگزار شد، از استان‌های شاخص در حوزه گردشگری خوراک تجلیل شد.

معاون گردشگری استان کرمانشاه، افزود: بخش نهایی مسابقه و جشنواره طعم امید ۲ با موضوع پخت غذاهای سنتی توسط افراد تأثیرگذار دارای معلولیت از سوی معاونت گردشگری برگزار شد.

او با بیان اینکه کرمانشاه در مهرماه سال جاری میزبان مرحله نهایی جشنواره خوراک طعم امید است، تصریح کرد: این اقدام علاوه بر احیای خوراک سنتی توانمندی افراد دارای معلولیت به نمایش گذاشته شد.

امیری اظهار کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره از گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه به عنوان مهد خوراک ایران و برای فعالیت مستمر و تاثیرگذار در حوزه گردشگری و خوراک تجلیل و لوح برند کرمانشاه مهد فرهنگ خوراک ایران به استان اهدا شد.

معاون گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: این اتفاق برای گردشگری استان کرمانشاه بسیار ارزشمند است و باید بر روی مطرح کردن این موضوع در کشور اقدامات لازم را انجام دهیم.

کرمانشاه به عنوان دومین شهر خلاق خوراک ایران در فهرست شهرهای خلاق کشور توسط یونسکو به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.