دوره آشنایی با بیمار الزایمر و عوامل موثر در پیشگیری آن ویژه سالمندان و بازنشستگان به همت مجمع خیرین سلامت همدان برگزار شد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: آلزایمر سبب مرگ سلول‌های عصبی و از بین رفتن بافت‌ها در سرتاسر مغز می‌شود. با شدت یافتن بیماری، بافت مغز کوچک شده و نواحی حاوی مایع مغزی-نخاعی بزرگتر می‌شوند. آسیب‌های ناشی از آلزایمر، حافظه، گفتار و ادراک فرد مبتلا را مختل می‌کند.

دکتر محمدصادق صبا گفت: مطالعه صورت گرفته روی افراد مبتلا به آلزایمر نشان می‌دهد که دشواری در انجام حساب کتاب‌های مالی، اغلب یکی از اولین علایم این بیماری است. با تشدید علائم، فرد ممکن است افراد یا مکان‌های آشنا را به جا نیاورد. او ممکن است به راحتی گم شود یا از ظروف و لوازم به درستی استفاده نکند.

او گفت: مثلا ممکن است با چنگال مو‌های خود را شانه کند. بی اختیاری، مشکلات تعادل، و فراموش کردن زبان در مراحل پیشرفته ابتلا به آلزایمر رخ خواهند داد.

به گفته صبا در این دوره بازنشستگان و سالمندان با علائم اولیه بیماری آشنا و روش‌های سبک تغذیه، ورزش و فعالیت‌های اجتماعی را برای کاهش ابتلا و کاهش روند رشد این بیماری فرا گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار