در آیین اختتامیه رویداد رسانه‌ای و هنری نحن ابنا الحسین (ع) از صاحبان ۴۰ اثر برگزیده از شش کشور تجلیل شد.

دبیر برگزاری رویداد رسانه‌ای نحن النا الحسین علیه السلام، گفت: در روز‌های منتهی به اربعین حسینی ۷۰۰ شرکت کننده آثار خود را در قالب‌های عکس، عکس نگاشت، مستند، گزارش مستند، مصاحبه، مستند و مصاحبه ارسال کردند و پس از بررسی هیئت داوری ۴۰ اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در این مراسم گفت: مسیر ابنا کاری پیشرو و رو به جلوست و در این رویداد توانست با تولیدات رسانه‌ای، جلوه‌های اربعین حسینی را به خوبی نمایش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با تاکید بر ضرورت فعالیت‌های رسانه‌ای در معرفی و نمایش اربعین حسینی، گفت: رسانه‌ها نقش اصلی در تقویت آیین بزرگ اربعین دارند و می‌توانند با تبیین اربعین زمینه‌های برگزاری باشکوه اربعین حسینی را فراهم آورند.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام افزود: اربعین فتح بزرگی از نوع روایتگری کامل و صحیح است که مظهر آن روایتگری دقیق و کامل حضرت زینب سلام الله علیها است که یک پیروزی مجاهدانه در روایت عاشورا را رقم زدند.

او به هفته وحدت و اهمیت معارف نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد و گفت: وحدت بین همه اقوام و گروه‌ها جزء آموزه‌های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است و از این قبیل قواعد طلایی بسیار در معارف رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دیده می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام ادامه داد آموزه‌های پیامبر مظهر جمال و جلال است که در رویداد‌های مختلف در مبارزه با کفار و نحوه برخورد با مردم و در مناسبت‌های مختلف دیده می‌شود.

او با اشاره به اینکه جریان ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نشانی از جلال و جمال آموزه‌های پیامبر محسوب می‌شود افزود می‌توان گفت بعثت، غدیر و عاشورا و در پایان ظهور منجی عالم بشریت از مصادیق جلال و جمال پیغمبری به حساب می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار