کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز شاهد ورود ۲۷ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی به سهام و حق تقدم بودیم.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با افزایش ۱۲۹۲۳ واحدی و ثبت ۰.۶۲ درصد افزایش به ۲۰۹۸۰۷۵ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۴۹۶۳ واحدی و ثبت ۰.۷۳ درصد مثبت به ۶۸۷۶۱۸ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در رابطه با سهام و حق تقدم و صندوق سهامی مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۸ میلیارد و  ۹۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۴۲۵۸ میلیارد تومان بود. سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که شاهد ورود ۲۷ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی به سهام و حق تقدم بودیم.

او افزود: امروز ۷۶ درصد بازار مثبت و ۲۴ درصد بازار کار خود را با منفی به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت فلزات اساسی به میزان ۳۴ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت محصولات شیمیایی با ۹ میلیارد تومان خروج پول بود.

آسایش در نهایت عنوان کرد: بازار امروز متاثر از حمایت‌های دولت بخصوص وزیر اقتصاد و رئیس جدید سازمان بورس مثبت بود و بخشی از اعتماد سرمایه گذاران با ترس در حال بازگشت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار