سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از کشت پاییزه در ۶۵۳ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

 شفیعی در خصوص آغاز کشت پاییزه در آذربایجان شرقی گفت: امروز مراسمی به مناسبت شروع کشت پاییزه در موسسه تحقیقات دیم کشور مستقر در شهرستان مراغه با حضور مروجین، محققین و جمعی از کشاورزان برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از وزیر جهادکشاورزی به دلیل تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در زمان مناسب گفت: این مسئله باعث شد تا کشاورزان و بهره برداران با شور و انگیزه مضاعف کشت پاییزه را شروع کرده و در این مراسم که به مناسبت کشت پاییزه برگزار می‌شود نیز شرکت کنند.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از شکستن رکورد تاریخی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی به بیش از ۶۰۰ هزار تن رسیده است و بیش از ۲۵ هزار تن نیز خرید بذر در استان صورت گرفته است.

شفیعی ادامه داد: جلسات متعددی با مدیران شهرستان‌های ۲۱ گانه استان در مورد کشت پاییزه برگزار شده است. خوشبختانه تمهیدات لازم برای تامین بذر، کود و سم بذرمال انجام شده است. کود مورد نیاز استان برای کشت پاییزه ۸۳ هزار تن در نظر گرفته شده است که تا امروز ۲۰ هزار تن از این میزان حمل شده و به انبار‌های هدف رسیده است و مابقی کود مورد نیاز نیز به زودی حمل شده و به انبار‌های هدف خواهد رسید و در بین تولیدکنندگان توزیع خواهد شد.

وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در زمینه کشت پاییزه گفت: هماهنگی لازم با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح استان انجام شده و تمهیدات لازم نیز فراهم شده است. با ۳۰۰ نفر از کارشناسان بخش خصوصی که از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آموزش لازم را دیده اند قرارداد امضا شده است تا در سطح مزارع نظارت را بر عهده داشته باشند.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی سطح کشت پاییزه این استان را ۶۵۳ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: حدود ۴۶۸ هزار هکتار از این میزان به کشت گندم، ۱۶۰ هزار هکتار به کشت جو و مابقی به سایر محصولات از قبیل حبوبات اختصاص یافته است.

شفیعی گفت: هماهنگی لازم با دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل بانک کشاورزی برای اعطای تسهیلات به کارگزاران کود‌های شیمیایی اعم از بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی انجام شده است تا این کارگزاران بتوانند کود مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران را در اختیار آنها قرار دهند.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی در آذربایجان شرقی گفت: در این زمینه جلسات متعددی با مسئولین شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد تا در مورد اراضی آبی که در آن کشت پاییزه صورت می‌گیرد هماهنگی لازم انجام شود چرا که در کشت دانه‌های روغنی ضروری است تا آبیاری اولیه آن انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار