آیین بزرگداشت استاد شهریار روز شعر و ادب فارسی برگزار شد.

مرتضی محمدپور مدیر آموزش و پرورش خوی در مراسم آیین بزرگداشت استاد شهریار روز شعر و ادب فارسی گفت: جهان بینی مذهبی، اجتماعی بودن و زمان شناسی از ویژگی‌های بارز اشعار شهریار است 

وی افزود: شناساندن بزرگان فرهنگ و ادب ایران اسلامی به دانش آموزان و ارائه ان‌ها بعنوان الگو یکی از اهداف برگزاری برنامه‌های این چنینی است. 

محمدپور اضافه نمود: مشارکت دادن دانش آموزان در برنامه‌های از این قبیل و اجرای برنامه‌ها با محوریت دانش آموز رویکردی است تربیتی که به جد دنبال می‌شود و در این برنامه نمود بارز دارد. 

مدیر آموزش و پرورش خوی گفت: جهان بینی مذهبی و دینی، تعلقات عمیق اسلامی و انقلابی استاد شهریار و شخصیت انقلابی و اسلامی استاد باعث شد ایشان پیشروی شاعران انقلاب باشند.
وی افزود: اجتماعی بودن و عامه فهم بودن اشعار استاد شهریار دیگر خصوصیت بارز شعر این استاد است که ایشان را در زمره شاعران سرآمد قرار داده است.
محمدپور در پایان سخنان خود گفت: زمان شناسی از ویژگی‌های بارز شعر استاد شهریار می‌باشد، چنانچه به مسایل روز جامعه خود در تمامی عرصه‌ها احاطه کامل داشته و اثار ایشان مبیّن و گواه این موضوع است. 

لازم به ذکر است: در تقویم ایرانی و اسلامی ۲۷ شهریور ماه سالروز بزرگداشت استاد شهریار می‌باشد که به همین مناسبت این روز به شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.