رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان موظف به همکاری با عوامل سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ می‌باشند.

سمانه حسن پور در شورای اداری استان لرستان گفت:۱۲ آبان‌ماه، همزمان با سراسر کشور طرح سرشماری عمومی کشاورزی در لرستان شروع خواهد شد.

وی افزود:در این طرح به منظور جمع آوری اطلاعات دقیق از تعداد بهره برداران، میزان اراضی زراعی و باغی به تفکیک محصول، وضعیت پرورش دام سنگین و سبک، طیور سنتی، پرورش زنبور عسل، گلخانه‌ها اجرا و آمار جمع‌آوری شده برای سازمان‌های نظیر مرکز آمار ایران، تنظیم بازار، وزارت جهادکشاورزی، برنامه ریزان، پژوهشگران و تصمیم گیران قابل استفاده می‌باشد.

حسن پور با بیان اینکه مسئولین استان باید نگاه ویژه‌ای به این طرح داشته باشند، اظهار داشت: ۲۳درصد کل شاغلین ما در این حوزه هستند و ۱۸/۵درصد تولید ناخالص استان در بخش کشاورزی می‌باشد.

رییس سازمان مدیریت تاکید نمود: همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران شهرستان‌های تابعه موظف به همکاری با عوامل سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳می باشند.

وی تأکید کرد: انتظاری که از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها داریم، همچون سایر سرشماری‌ها نهایت همکاری را در زمینه تأمین امکانات و تجهیزات و همچنین تأمین نیرو‌های انسانی متخصص را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را داشته باشند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پایان گفت: از کشاورزان هم استانی نیز در خواست میکنیم با ارائه آمار‌های صحیح و دقیق زمینه اجرای سرشماری خوب و با کیفیت را فراهم آورده که قطعا این آمار‌ها مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های آتی در بخش کشاورزی خواهد بود که به رونق این بخش کمک شایانی خواهد شد.

برچسب ها: سرشماری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.