نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مهمترین وظیفه معلمان انسان سازی و مهمترین ابزار انسان سازی قرآن کریم و نماز است.

 آیت‌الله مصطفی محامی  در جلسه شورای اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم خود را به اوصاف مختلف معرفی کرده به گونه‌ای که هم آفریدگار و هم علیم و داناست و این آفریدگاری او بر اساس علم و بینش می‌چرخد.

وی افزود. از طرف دیگر خداوند متعال عنوان می‌کند می‌خواهم در زمین جانشین و خلیفه قرار دهم و این خلیفه زمانی می‌تواند جانشینی کند که قابلیت داشته باشد تا مظهر صفات خداوند قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: انسان خلیفه خداوند متعال است پس انسان هم می‌تواند خود را بسازد آن هم از طریق ابزاری که خداوند در اختیار او قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: هر کدام از انسان‌ها توانایی ساخت ابزار مختلف را دارا هستند و هر چقدر علم بیشتر پیشرفت می‌کند تجلی خلاقیت و ساختن بیشتر می‌شود که هر کس یک چیز می‌سازد و البته برخی هم انسان می‌سازند و حال باید مقایسه کنیم که ساخت سفال، ربات، موشک و ماهواره کجا تا ساختن انسان و این یک نکته مهم است.

آیت الله محانی تاکید کرد: معلمان قشر انسان ساز جامعه هستند و ماهیت آنها با سایر اقشار جامعه متفاوت است.

وی ادامه داد: اهمیت این کار به حدی است که خداوند برای این مهم پیامبران متعددی را رسالت داده و مهم‌ترین ابزار انسان سازی را نیز که همان قرآن کریم است؛ در اختیار پیامبر اکرم (ص) قرار داده است.

امام جمعه زاهدان افزود: وظیفه ما به عنوان مروج این امر الهی این است که خود به عنوان عمل کننده اصلی علاوه بر الگو بودن برای دانش آموزان و چشاندن طعم و حلاوت نماز به آنان تلاش کنیم تا خروجی تمام کار‌های تربیتی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی در نماز دانش آموزان تبلور یابد؛ زیرا وقتی دانش آموز به این امر مهم توجه داشته باشد حتما فعالیت‌های پرورشی و تربیتی ما در جهتی درست و صحیح بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار