همزمان با آغاز به‌کار ستاد مهر شهر اصفهان از تجهیزات جدید ترافیکی هم رونمایی شد.

از جمله اقدامات مدیریتی و ترافیک در ستاد مهر، اجرای طرح شناورسازی ساعات کار اداره‌های اصفهان در راستای کاهش ترافیک که در مرحله تصویب در شورای ترافیک استان است، مدیریت و هوشمندسازی سرویس مدارس از طریق سامانه سفیر مهر، شناسایی مدارس ترافیک‌زا و گلوگاه‌های ترافیک، نظم‌بخشی و روان‌سازی ترافیک با همکاری انجمن اولیا و مربیان و ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی و مدیریت پارک سرویس مدارس با استفاده از حیاط مدارس است.

بازدید میدانی از وضعیت خطوط اتوبوس مترو و تاکسی، پایش ترافیک از مرکز کنترل ترافیک و اعمال جریمه متخلفان، راه‌اندازی ۱۲ گشت سیار، برنامه ریزی برای پایان عملیات عمرانی و جمع‌آوری کارگاه‌های عمرانی از دیگر اقدامات ستاد مهر است.

طرح تعمیر رایگان دوچرخه برای دانش‌آموزان در ۴ ایستگاه در سطح شهر از دیگر اقدامات ستاد مهر بوده است، از سوی دیگر در مناطق کم‌برخوردار نیز دوچرخه به‌صورت امانی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

برای آماده‌سازی شهر اصفهان نیز تجهیز ۸۰ چراغ راهنمایی به برق اضطراری، شست‌وشو، نظافت و هرس درختان اطراف مدارس به کمک خدمت شهری، نصب ۲۰۶ سرپناه ایستگاه اتوبوس، ایمن‌سازی و اجرای طرح‌های ترافیکی در ۳۳۲ مدرسه و زیباسازی و فضا سازی شهر انجام شده است.

به گفته شهردار اصفهان همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۰۰ اتوبوس شهری هم در مدار قرار گرفته و قرار است بار ترافیکی شهر را کاهش دهند.


قاسم زاده افزود: از دیگر اقدامات ستاد مهر اصفهان ایمن سازی گذر گاه‌های منتهی به مدارس و دانشگاه هاست به گونه‌ای که تاکنون ۳۰۰ گذرگاه ایمن شده است.

سرهنگ زارع رییس پلیس راهور استان هم در آیین آغاز ستاد مهر با اشاره به راه اندازی سامانه خودکار ثبت تخلفات و تهیه ۲۱ دستگاه موتور سیکلت برای پلیس راهور با هزینه ۶۰ میلیارد ریال، گفت: سه ایستگاه پلیس راهور در مناطق سه، پنج و ۱۰ شهر اصفهان برای ارائه خدمات به شهروندان با همکاری شهرداری احداث شده است.

ستاد مهر شهر اصفهان امروز با شعار تمام شهر مدرسه است آغاز به کار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.