عضو جبهه اصلاحات گفت: لازم است که در انتخاب استانداران از افراد دارای توان و تجربه مدیریتی بالا استفاده شود.

احمد شریف عضو جبهه اصلاحات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ویژگی‌ هایی که باید در به کارگیری استانداران اصلح مد نظر قرار داده شود اظهار کرد: یک استاندار در استان متبوع خود به منزله رئیس جمهور آن منطقه تلقی می‌شود و اختیارات مشابهی را در محدوده تحت امر خود دارد، لذا چنین شخصی باید از توان و تجربه مدیریتی بالایی برخوردار باشد.

وی افزود : لازم است که در صورت امکان استانداران سوابق مدیریتی و تحصیلات مرتبطی داشته باشند تا بتوانند به بهترین نحو مدیران اجرایی را اداره کنند. همچنین همسو بودن مدیران یک استان با سیاست‌های دولت نکته مهمی است که اگر اتفاق نیفتد کارها به نحو احسن پیش نخواهد رفت. 

شریف با بیان اینکه یک استاندار باید به برنامه‌های دولت باور قلبی داشته باشد تاکید کرد: بهتر است استانداران از میان افرادی انتخاب شوند که ارتباط خوبی با رئیس جمهور و معاون اول وی دارند چرا که لازمه مدیریت استان به صورت موفق، تعامل مناسب با دولت است.

عضو جبهه اصلاحات متذکر شد:  بسیاری از استان‌های کشور ما به دلیل فقدان استاندار قوی دچار عقب ماندگی‌های مضاعفی شده‌اند و از پتانسیل‌های بالقوه آنها کمترین استفاده صورت گرفته است به عبارتی دیگر حقیقتی که وجود دارد این است که در بسیاری از استان‌ها مدیران دچار روزمرگی شده‌اند و مسائل را به صورت کلان و راهبردی دنبال نمی‌کنند ، در نتیجه شاهد این هستیم که وقتی مدت زمان تصدی یک استاندار به پایان می‌رسد ارزیابی مشخصی از نتیجه کارها صورت نمی‌گیرد.

شریف با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های استانداران تاکید کرد: لازم است که استانداران در استان تحت امر خود انضباط مالی و اداری را حاکم کنند چرا که اگر قانون خدمات کشوری به درستی اجرا شود بهره‌وری بالایی  در استان ها خواهیم داشت. همچنین در بسیاری از استان‌ها اشتغال به یک مشکل اساسی تبدیل شده و برخی استان‌های دیگر نیز درگیر مسائلی همچون قاچاق سوخت،کولبری،آب و.... هستند لذا استانداران باید به صورت اقتضایی معضلات منطقه تحت امر خود را شناسایی کنند.

او گفت: همچنین یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه شود این است که ما تاکنون نتوانسته‌ایم از مزیت نسبی استان‌های خود استفاده درستی ببریم لذا یک استاندار شایسته باید این مزیت‌ها را بشناسد و از آنها در جهت ارتقاء وضعیت استان در هر زمینه‌ای استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار