مایکروسافت ادعا کرد که گروه‌های روسی با استفاده از ویدئو‌هایی شروع به حمله و تخریب ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات انتخابات آمریکا کرده‌اند.

مایکروسافت ادعا کرد که ماموران روسیه ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا را هدف قرار داده اند.

براساس گزارش خبرگزاری آلمان، کلینت واتس، مدیر کل مرکز تحلیل تهدیدات مایکروسافت در پستی در وبلاگ این شرکت مدعی شد: طی دو ماه گذشته، مایکروسافت تغییر محسوسی در روش‌های عملیاتی مرتبط با نفوذ روسیه مشاهده کرده است.

مایکروسافت متوجه شد که روسیه ستاد هریس را هدف قرار داده است و ماموران روس  ویدئو‌های ساختگی را منتشر می‌کنند که قصد ایجاد اختلاف و انتشار اطلاعات نادرست  در مورد او را داشتند.

واتس افزود که در ابتدا، عملیات روسیه در توسعه تلاش‌های خود پس از خروج بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ با مشکل مواجه شد. با این حال، در اواخر آگوست و سپتامبر امسال، مایکروسافت دو گروه روسی، معروف به طوفان ۱۵۱۶ و طوفان ۱۶۷ را زیر نظر گرفت و اعلام کرد که این گروه ها از ویدئو‌هایی برای تضعیف اعتماد به هریس و برانگیختن جنجال در مورد ستاد انتخاباتی او استفاده می‌کنند.

یکی از ویدئو‌ها حمله ادعایی حامیان هریس به یکی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی کمپین انتخاباتی ترامپ را به تصویر می‌کشید، در حالی که ویدئوی دیگری از یک بازیگر برای جعل دخالت هریس در یک حادثه رانندگی استفاده می‌کرد.

مایکروسافت گفت: با نزدیک شدن به انتخابات، ما باید از عوامل روسی انتظار داشته باشیم که از پروکسی‌های سایبری و گروه‌های هکر خود برای تقویت پیام‌های خود از طریق وب‌سایت‌های رسانه‌ای و کانال‌های اجتماعی با هدف انتشار محتوای سیاسی تفرقه‌انگیز، ساخت ویدیو و تبلیغات تقویت‌شده هوش مصنوعی استفاده کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار