قنادباشی گفت: حمله موشکی یمن به سرزمین‌های اشغالی نشان داد اسرائیلی‌ها آسیب‌پذیر هستند و توانایی حفظ امنیت مرکزی‌ترین مناطق خود را هم ندارند.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها اظهار کرد: حمله یمنی‌ها به سرزمین‌های اشغالی اثبات کرد که صهیونیست‌ها به رقم تقویت سامانه‌های پدافندی خود در مواجه با حمله خارجی چه‌قدر شکننده هستند.

وی ادامه داد: ماه گذشته عملیات پهپادی علیه صهیونیست‌ها انجام شد، پس از آن و بلافاصله آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و سایر حامیان صهیونیست‌ها همه امکاناتشان را به آن‌ها دادند تا فضا را برای آنها امن کنند. 

او ادامه داد: ناتوانی این سامانه‌ها و شکست صهیونیست‌ها نیز پیامی دارد که بسیار مهم است. پیامی که نشان می‌دهد اسرائیلی‌ها آسیب‌پذیر هستند و حتی توانایی حفظ امنیت مرکزی‌ترین مناطق خود را هم ندارند و این از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی درباره گسترش جنگ در منطقه و جواب صهیونیست‌ها به یمن گفت: صهیونیست‌ها اکنون  در شرف پاسخ دادن به یمن نیستند و این عملیات به نوعی در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به الحدیده است، اما طبیعتا صهیونیست‌ها در لاک دفاعی فرو می‌روند و درباره تصمیماتی که برای حمله به یمن داشتند تجدید نظر خواهند کرد. برای آن که می‌دانند اگر به لبنان حمله کنند از پشت سر و مقابل مورد هدف یمن و محور مقاومت قرار می‌گیرند. 

کارشناس مسائل بین المللی افزود: عملیات یمنی‌ها در سرزمین‌های اشغالی نشان از تاثیرگذاری یمنی‌ها در منطقه دارد و نکته جالب یمنی‌ها این بود که پیام دادند که منتظر عملیات‌های بعدی باشید و این آسیب پذیری اسرائیل و حامیانش را به شدت بیشتر کرده است و اکنون صهیونیست‌ها  در وضعیت سخت و نامطلبوی قرار گرفته اند.

وی درباره آتش بس گفت: پذیرش آتش بس به معنی نابودی نتانیاهو است، اما بیشترین فشار برای آتش بس را صهیونیست‌ها حس می‌کنند تا آتش بس را بپذیرند. این حملات یکی از اهرم‌های مهم و قوی برای باز داشتن اسرائیل برای ادامه جنگ و حادثه آفرینی‌های بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
درود بر گروه مقاومت یمن. اما پاسخ اسراییل رو تا چند روز دیگه باید دید و باز اسراییل ادمکش دنیا رو متعجب می کنه در نحوه پاسخ دادنش به گروه های مقاومت.
آخرین اخبار