مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از افزایش نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری استان طی سه سال اخیر،خبر داد.

سید محمد حسینی گفت: نوسازی واحد‌های مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در راستای سیاست‌های کلان دولت برای بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده انجام می‌شود و نقش مهمی در کاهش خطرات ناشی از حوادث طبیعی همچون زلزله و بهبود وضعیت ساخت و ساز‌ها دارد.

وی با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده با رویکرد ارتقا ایمنی و کیفیت زندگی ساکنان در استان گلستان سرعت گرفته، گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون، ۶ هزار و ۵۲۹ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان صادر و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده است.

حسینی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی تسهیلات ویژه‌ای اعم از بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی و اعطای وام‌های کم بهره، برای ساکنان در این بافت‌ها در نظر گرفته که تا کنون هزار و ۹۰۸ وام نوسازی به مردم گلستان واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری علاوه بر بهبود وضعیت مسکن به رونق اقتصادی محلات کمک کرده و منجر به افزایش سطح رفاه عمومی خواهد شد.

وی در انتها با بیان اینکه رشد نوسازی مسکن در بافت فرسوده گلستان دلایل مختلفی دارد، گفت: یکی از این دلایل آگاهی یافتن مردم به مزایا نوسازی در بافت فرسوده بوده که این مزایا شامل افزایش ایمنی، بهبود کیفیت زندگی، و افزایش ارزش سرمایه‌گذاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.