اوو مورالس رئیس جمهور پیشین بولیوی و هزاران تن از هوادارانش راهپیمایی اعتراضی هفت روزه را علیه لوئیس آرسه رئیس جمهور این کشور آغاز کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، تظاهرات حدودا ۲۰۰ کیلومتری که «راهیپمایی برای نجات بولیوی» نامگذاری شده است، از شهر کارکولا آغاز شده و تا لاپاز پایتخت این کشور ادامه خواهد یافت.

مورالس پیش از آغاز این راهپیمایی گسترده در جمع هوادارانش گفت که آرسه «با مدیریت بد و فساد ما را رها کرد و به ما خیانت کرد.»

معترضان در این راهپیمایی پرچم‌های بولیوی و نشان بومیان منطقه آند در دست داشتند.

مورالس پیشتر متحد آرسه بود و اکنون به منتقد وی تبدیل شده است. آرسه اعلام کرد که مورالس با درخواست برای برگزاری این راهپیمایی برای کودتا علیه وی تلاش می‌کند.

اما معترضان آرسه را به ایجاد مشکلات اقتصادی و کمبود دلار و سوخت در بولیوی متهم کرده‌اند. آنها در ابتدای راهپیمایی خود شعار می‌دادند: مردم عصبانی هستند. انتظار می‌رود که معترضان روز دوشنبه آینده به لاپاز برسند.

مورالس از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ رئیس جمهور بولیوی بود. وی اولین رئیس جمهور بومی این کشور به شمار می‌آید و از محبوبیت بالایی برخوردار بود، اما پس از آنکه تلاش کرد برای چهارمین بار در مقام خود بماند، از محبوبیت وی کاسته شد.

او قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری ماه اوت ۲۰۲۵ با آرسه رقابت کرده و به جای وی نامزد حزب سوسیالیست در انتخابات شود. اما دادگاه‌های بولیوی تاکنون وی را از این اقدام منع کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار