نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: جبهه اسلامی تبدیل به مرکز همکاری جبهه مقاومت شده و در حال حاضر غزه نماد اسلام و نماد مقاومت اسلامی است.

 آیت‌الله مصطفی محامی در همایش بین‌المللی وحدت و مقاومت که به میزبانی سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در مجموعه معارف اسلامی بر آن تاکید می‌شود بحث هویت اسلامی و غیرت دینی است و این را در جای جای معارف اسلامی، دستورات قرآنی و احادیث نورانی ملاحظه می‌کنیم مبنی بر اینکه جامعه اسلامی باید یک هویت واحد و مشخص داشته باشد و نسبت به این هویت اسلامی باید غیرت به خرج داد و به دنبال تحفظ آن باشیم باشیم.
امام جمعه زاهدان افزود: در جای جای معارف اسلامی رد پای این بحث پیدا می‌شود مثلا اینکه تشبه به کفار جایز نیست همچون پوشیدن لباس، برنامه‌های زندگی و آداب و رسوم اگر به گونه‌ای عمل کنیم که مشابه کفار شویم جایز نیست از این جهت که ما باید هویت اسلامی خود را حفظ کنیم.
آیت‌الله محامی بیان داشت: اینکه دستور داده شده است به عنوان یک واجب مهم امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم از این جهت است که انسان باید در خصوص هویت جامعه اسلامی حساس باشد و آحاد جامعه باید در این جهت احساس مسئولیت داشته و برای دفاع از اسلام احساس مسئولیت داشته باشند و اگر منکری رواج پیدا کند آحاد جامعه باید موضع بگیرند و احساس مسئولیت کنند چرا که این هویت اسلامی باید حفظ شود و غیرت دینی ضامن حفظ هویت اسلامی است.
وی ادامه داد: در تعبیری از پیامبر اکرم (ص) آمده است:"مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ" کسی که اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد مسلمان نیست و کسی که این احساس مسئولیت را نسبت به سرنوشت جامعه اسلامی نداشته باشد مسلمان نیست و لازمه مسلمانی احساس مسئولیت و غیرت دینی در برابر سرنوشت جامعه اسلامی است.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان به بیان دو مصداق پرداخت و آنها را از مباحث مهم، کلیدی و حافظ هویت اسلامی دانست و اظهار داشت: نکته اول وحدت امت اسلامی است از این جهت که خداوند متعال جامعه اسلامی را امت واحده نام نهاده و آن را امت واحده خواسته است و در دو آیه شریفه قرآن تکرار می‌شود:"وَأَنا رَبُّکُم فَاعبُدونِ" "وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ" امت واحده باید در مسیر عبادت خدا و هوشیار و هوشمند باشد تا گرفتار انحراف نشود و بپرهیزند از اینکه در مسیر مخالفت دستور خدا قرار گیرند.
وی ادامه داد: خدایی که امت اسلامی را واحد خوانده همه ابزار لازم را در نظر گرفته و هر چیزی که چه در سطح روابط خانوادگی و فردی و چه در سطح روابط اجتماعی بزرگتر عامل اختلاف شود ممنوع کرده، نمونه‌های آن آیات سوره مبارکه حجرات که از سوء ظن، غیبت و تجسس نهی مس‌کند و آن را عامل اختلاف می‌داند.
آیت‌الله محامی اذعان داشت: اگر حداوند متعال محوریت قرآن، پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) را قرار می‌دهد طبق آیه:"وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا" باید بر این محور تجمع کرد نه اینکه جداگانه پی آن برویم بلکه همه با هم باید به سراغ آن بروند و حتی جنبه منفی کار را بیان می‌کند:"وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَ تَذهَبَ ریحُکُم" اگر با هم درگیر شوید سست خواهید شد و اقتدار شما از بین می‌رود و اگر می‌خواهید جامعه اسلامی ماندگار بماند باید متحد بمانید.
آیت‌الله محامی گفت: برای همین است که مقام معظم رهبری همواره بر این جهت تاکید داشته و می‌فرمایند احیای تمدن اسلامی جز تعامل همه مسلمانان شیعه و سنی شدنی نیست و همه باید در این جهت همکاری کنند تا بتوان این تمدن اسلامی را احیا کرد.
نماینده: دشمنان نیز بر همین مسئله تمرکز داشته و در طول تاریخ اسلامی به هر بهانه‌ای به دنبال ایجاد درگیری و نزاع در جامعه اسلامی بودند گاهی از طریق ایجاد فرقه‌های انحرافی که نمونه‌های آن را در جامعه شیعه و سنی ملاحظه کرده‌ایم که از یک منبع تغذیه می‌شوند و برای جلوگیری از رشد جامعه اسلامی و وارد کردن ضربه به جامعه اسلامی تلاش می‌کنند و مهم است که ما هوشیار و در زمین دشمن بازی نکنیم و کاری نکنیم تا شائبه ایجاد اختلاف باشد و سوژه‌ای برای دشمنان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار