سفیر عربستان سعودی در انگلیس در واکنش به انفجار‌های لبنان که بیش از ۲ هزار مجروح و ۹ کشته برجای گذاشته است، گفت که نسبت به اوضاع منطقه نگران است.

«خالد بن بندر» سه‌شنبه شب در گفتگو با شبکه خبری اسکای نیوز بیان داشت: هنوز برای اظهارنظر درباره این حادثه زود است و باید منتظر اطلاعات تکمیلی باشیم.

وی اضافه کرد: بدون تردید نسبت به وضعیت منطقه نگرانم. اگر این مناقشه به منطقه کشیده شود، به کل جهان سرایت می‌کند و کسی تمایل به چنین سناریویی ندارد.

ساعاتی پیش حزب الله لبنان اعلام کرد که تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحد‌ها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» و طی آن یک دختربچه و ۲ برادر ما کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. ‏

در بیانیه حزب‌الله آمده است: نهاد‌های ذی‌ربط در حزب‌الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجار‌های همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

سازمان ملل متحد در واکنش به این رویداد ابراز نگرانی و بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش در منطقه تاکید کرده است. ستفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، در جمع خبرنگاران گفت که پیگیری تحولات از سوی سازمان ملل ادامه دارد و در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری از آنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند در اختیار سازمان ملل قرار نگرفته است.

در همین حال حزب‌الله در بیانیه دوم خود درباره انفجار‌های امروز لبنان اعلام کرد: پس از بررسی تمام حقایق، داده‌ها و اطلاعات موجود درباره حمله جنایتکارانه‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه علیه غیرنظامیان می‌دانیم.

برچسب ها: عربستان ، لبنان ، حزب الله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار