سخنگوی سازمان ملل نسبت به حادثه انفجار پیجر‌ها در سراسر لبنان واکنش نشان داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل پس از انفجار صد‌ها دستگاه پیجر در سراسر لبنان که بیش از دو هزار نفر در پی آن زخمی شده‌اند، گفت: «تحولات در لبنان به ویژه با توجه به شرایط ناپایدار، بسیار نگران‌کننده است». 

به گزارش تایمز اسرائیل، دوجاریک افزود که سازمان ملل از تلفات در میان غیرنظامیان نیز ابراز تاسف می‌کند.

امروز عصر، بر اثر انفجار پیجر‌هایی که برای برقراری ارتباط از آنها استفاده می‌شد، در سراسر لبنان بیش از دو هزار نفر زخمی شدند. گفته شده انفجار اولیه ساعت ۳:۴۵ عصر به وقت محلی رخ داد و در ادامه موج انفجار‌ها به مدت یک ساعت ادامه پیدا کرد. هنوز دقیقا مشخص نیست که این دستگاه‌ها چگونه منفجر شده اند، اما روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید دلیل آن به احتمال زیاد بدافزار‌ها هستند. گفته شده این بدافزار دمای باتری‌ها را بالا برده و سبب انفجار شده است. 

فراس العبیض، وزیر بهداشت لبنان می‌گوید در حال حاضر ۹ نفر بر اثر این انفجار‌ها به شهادت رسیده و شمار افراد مجروح نیز دست کم ۲ هزار و ۸۰۰ نفر است. در همین حال، بیش از ۲۰۰ نفر نیز وضعیت وخیمی دارند. بر اساس گزارش‌ها، بیشترین جراحات ثبت شده تاکنون از ناحیه صورت، دست، بازو و شکم بوده است.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی را «مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه» می‌داند که غیرنظامیان را نیز هدف قرار داده است. حزب الله با بیان اینکه به حمایت از «مقاومت فلسطین» ادامه خواهد داد، افزود: «دشمن خائن و جنایتکار قطعا به سزای این اقدام تجاوزکارانه خواهد رسید».

کابینه لبنان نیز رژیم صهیونیستی را مسئول این انفجار‌ها دانست و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تجاوز جنایتکارانه اسرائیل را که نقض حاکمیت لبنان است، محکوم می‌کنیم». «زیاد مکاری» وزیر اطلاعات لبنان گفت: «اولویت اصلی لبنان پایان دادن به حملات اسرائیل است که زندگی و معیشت شهروندان ما را هدف قرار می‌دهد».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار