فرمانده کل انتظامی کشور گفت: باید با همکاری اهالی هنر و رسانه در کنار امنیت عینی، امنیت ذهنی آحاد جامعه را نیز تامین کرد، اگر تامین امنیت ذهنی فراموش شود، احساس امنیت در جامعه دستخوش آسیب می‌شود.

سردار احمدرضا رادان عصر سه‌شنبه در آیین رونمایی از محصولات جدید موسسه ناجی هنر در سخنانی اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا تلاش کرده است تا با گره زدن مفهوم امنیت عینی و ذهنی، ماموریت‌های مختلف پلیس را به زبان هنر بیان کند.

وی یادآور شد: پلیس ماموریت‌های مختلفی در حوزه‌های اجتماعی، انتظامی و خدماتی بر عهده دارد و به طور همزمان ماموریت‌های سخت و نرم را پیگیری می‌کند به طوری که در همه شئونی که مردم با آن سر و کار دارند، حضور دارد.

رادان با اشاره به اینکه تامین امنیت مهمترین خواسته اقشار مختلف از پلیس است، افزود: اگر حقوق شهروندی را در یک طرف ببینیم و از آن غافل شویم، تحقق حقوق شهروندی با نقص روبرو می‌شود.

فرمانده فراجا بر استفاده از زبان هنر بر بیان آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد، افزود: باید نقش پلیس در موضوع عینی و نقش هنر در قرار دادن موضوع ذهنی در کنار موضوع عینی دیده شود.

وی با بیان اینکه منزلت اجتماعی و اعتماد به پلیس و هنر نیز با افزایش اعتماد عمومی افزایش می‌یابد، تاکید کرد: اگر هنر را فقط برای گیشه نخواهیم، هنر متعالی خواهد بود و می‌تواند اعتماد مردم را افزایش دهد و سرمایه اجتماعی پلیس و هنر نیز به شدت افزایش می‌یابد.

سردار رادان با بیان اینکه باید این درآمیختگی را در کنار هم دنبال کنیم تا از این مسیر انگاره‌های ذهنی گروه‌های مختلف جامعه بخصوص جوانان را به سمت حرکت درست و منطقی هدایت کنیم، افزود: نتیجه همکاری بین هنر، رسانه و پلیس می‌تواند تسهیل در همکاری باشد.

وی این نکته را یادآور شد که در دنیای امروز مخاطبان فقط خود را محدود به کانال و روزنامه نمی‌کنند بلکه در فضای مجلس جست و جو می‌کنند تا بتوانند آنچه که باب میل و سلیقه شان است، انتخاب کنند.

فرمانده فراجا اظهار داشت: اگر ما از این انتخاب عقب بیفتیم، ممکن است مخاطب انتخاب بد را انجام دهد، آسیب‌ها زیاد می‌شود.

وی تاکید کرد: ما باید با اهالی رسانه و هنر دست در دست هم دهیم تا با قرار دادن تکه‌های یک نقشه یک تصویر درست و واقعی از حقیقتی که وجود دارد که فضای مجازی می‌خواهد این حقیقت را تغییر دهد، در ذهن مردم ایجاد کنیم.

در این مراسم از سه بازی رایانه‌ای و موبایلی پلیس رونمایی شد و فرمانده فراجا از برخی بازیگران پیشکسوت پلیس از جمله مهدی فخیم زاده، احمد نجفی، جعفر دهقان، محمد فیلی و هوشنگ توکلی که در نقش پلیس در فیلم و سریال ایفای نقش کردند، قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار