رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۲۲ تا ۲۳ هزار تن میوه و صیفی در میدان مرکزی خبر داد و گفت: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت نوسانی نداشته است.

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شرایط مطلوب عرضه میوه و صیفی گفت: بنابر آمار روزانه ۲۲ تا ۲۳ هزار تن میوه و صیفی در میدان مرکزی توزیع می شود که این میزان مازاد بر تقاضاست‌.

او با بیان اینکه قیمت میوه نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است، افزود: قیمت کنونی هرکیلو خیار گلخانه ای ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، خیار رسمی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، خیار اصفهان ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، نارنگی ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، شلیل شمس ۲۰ تا ۴۰ هزارتومان، شلیل شبرنگ ۲۰ تا ۵۰ هزارتومان، سیب گلاب ۲۰ تا ۴۰ هزارتومان، آلو شابلون ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان، آلو قطره طلا ۲۰ تا ۴۰ هزارتومان و پسته تازه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتومان است.

یاوری از افزایش ۳۰ درصدی تولید میوه های تابستان خبر داد و گفت: میوه های تابستان هنوز داخل بازار است، اما بدلیل افزایش قیمت نهاده ها، فراوانی تولید اثرش در بازار محسوس نبود.

او قیمت کنونی هرکیلو پیاز زرد را ۱۲ تا ۱۷ هزارتومان، پیاز شیری ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، پیاز قرمز ۱۴ تا ۲۰ هزارتومان، سیب زمینی ۱۰ تا ۱۶ هزارتومان و گوجه فرنگی ۷ تا ۱۵ هزارتومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: تمامی اقلام میوه و صیفی با احتساب حداکثر ۳۰ تا ۳۵ درصد سود برمبنای فاکتور رسمی باید عرضه شود، اما در مغازه ها به خاطر هزینه های بالای اجاره پوشش نمی دهد و بیشتر از سود قانونی لحاظ می شود که با اعمال نظارت حداکثری در سطح شهر جلوی تخلفات گرفته می شود.

یاوری با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه های پاییز نخواهیم داشت، گفت: امسال نسبت به سال گذشته در بارهای پاییز و زمستان پیش بینی می شود که تولید تغییری نداشته باشد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار