مقیمی گفت: باید دست به دست یکدیگر داد تا بحث کنترل و مدیریت ترافیک در ۲ هفته اول مهرماه با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

احمد قیومی فرماندار تهران روز سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک و ستاد خدمات سفر تهران با بیان اینکه جلسات در زمان بازگشایی مدارس از ویژگی بالایی برخوردار است، اظهار کرد: نتیجه تجربه سال گذشته در مهرماه باعث شد که ترافیک بسیار سنگینی را شاهد بودیم.

وی افزود: با وجود اینکه طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، خدمات حمل و نقل عمومی در اوایل مهرماه رایگان اعلام شده بود، اما نتیجه لازم را نداشت.

معاون استاندار تهران ادامه داد: نزدیک ۲۰ تا ۳۰ درصد ترافیک پایتخت برای حوزه مدارس پیش‌بینی شده که این موضوع، یک بار ترافیکی عظیمی است که خیابان‌های تهران امکان گنجایش و اضافه شدن آن را ندارد.

قیومی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در اوایل مهرماه، ۳۲ درصد به بار ترافیکی پایتخت اضافه شود که این موضوع باعث تبدیل بار ترافیکی پایتخت از حالت معمولی به غیرمعمولی می‌شود.

فرماندار تهران گفت: با همه تدابیری که اتخاذ شده، امید است امسال شاهد کاهش این آمار باشیم، ما نمی‌گوییم به طور کامل ترافیک رفع شود، اما امیدواریم کنترل این ترافیک اجرایی شود.

وی اضافه کرد: مجموعه اقدامات همه دستگاه‌های مرتبط، می‌تواند این بار ترافیکی را کنترل کند تا در روز‌های اول فصل بازگشایی مدارس در ماه مهر شاهد ترافیک روان در پایتخت باشیم.

وی درباره تغییر ساعت کاری اصناف مختلف افزود: باید دید سهم هر صنف در ترافیک شهر چقدر است، آن موقع در مورد ساعت کاری آنها تصمیم‌گیری شود.

قیومی درباره سرویس مدارس و جابجایی دانش‌آموزان، تاکید کرد: درصد قابل توجهی از دانش‌آموزان، با سرویس جابجا می‌شوند، برخی از آنها در برخی موارد بیش از یک ساعت در مسیر خانه و مدرسه هستند، اصرار ما این است که از روز اول این جابجایی با سرویس انجام شود، زیرا همه این اقدامات در کنترل ترافیک پایتخت موثر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار