به دنبال اجرای طرح ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر در شهرستان زرند، ۵۵ معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری شدند.

ابوالفضل فرح بخش رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: به دنبال مطالبات مردمی مبنی بر وجود معتادین متجاهر و متکدیان حرفه‌ای در معابر اصلی من جمله سر چهار راه‌های سطح شهر زرند، مصوبه‌ای در شورای پیشگیری از وقوع بزه شهرستان زرند داشتیم تا با این پدیده مجرمانه در شهرستان مقابله شود.
 
 وی به جنبه‌های افزایش پدیده تکدی‌گری در جامعه، اشاره کرد و افزود: در کنار فقر اقتصادی، نابرابری اقتصادی و نبود زمینه کار مناسب برای برخی افراد، نبود فرهنگ کار، تنبلی و سوءاستفاده بعضی از افراد از زنان، سالمندان و کودکان در قالب باند‌های تکدی‌گری از جمله دلایل افزایش این پدیده چهره شهرستان را زشت می‌کنند و ممکن است نیازمند واقعی هم شناسایی نشوند.

رئیس دادگستری زرند تصریح کرد: با حضور دادستان، جانشین فرماندهی انتظامی و با حضور عوامل فراجا و نیرو‌های شهرداری اقدام به جمع آوری این افراد شد.

 وی اظهار امیدواری کرد، با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط، شهری عاری از وجود اینگونه افراد را داشته باشیم که چهره شهر زرند را نازیبا کرده اند.

فرح بخش، یکی از دلایل اصلی افزایش متکدیان در این شهرستان را احساسات خیرخواهانه شهروندان دانست و افزود: ضرورت دارد، شهروندان برای مقابله با این پدیده زشت، کمک‌های خود را به کمیته امداد امام خمینی ره، و یا مراکز و مؤسسات خیریه معتبر بدهند تا کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد، تا ان شاءالله وجود شهرستان از لوث معتادان متجاهر پاک شود.
 
وی با بیان اینکه حضور متکدیان و معتادان متجاهر در معابر اصلی شهر به ویژه چهار راه‌ها، و اماکن عمومی شهر در شأن خطه شهید پرور این شهرستان نیست، گفت: متاسفانه حضور متکدیان و معتادان متجاهر همواره به عنوان یکی از معضلات مدیریت شهری بوده است و شهروندان زرندی هم از وجود متکدیان و معتادان متجاهر رنج می‌برند.

این مقام قضایی افزود: طبق ماده ۷۱۲ و ۷۱۳ از قانون مجازات اسلامی، تکدی گری به ویژه استفاده از کودکان و نوجوانان برای این کار جرم است، به همین جهت این هشدار را به افرادی که اقدام به سامان دهی متکدیان می‌کنند ، می دهیم که قانون گذار برخورد قانونی ویژه تری نسبت به این گونه افراد در نظر گرفته است.

 وی تصریح کرد: در شهرستان هم در صورت شناسایی این گونه افراد، اقدام قانونی انجام خواهد شد و مجازات حبس برای این دسته از افراد پیش بینی شده است.

رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند نیز گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان و با توجه به مطالبات مردمی، تعداد ۵۵ نفر از معتادین متجاهر زن و مرد شهرستان زرند که متاسفاته گاهی در سرقت‌های خرد هم مشارکت داشتند، به همت عوامل انتظامی از سطح شهر جمع آوری و تحویل کمپ ماده شانزده کرامت سپاه در مرکز استان شدند.

این مقام قضایی افزود: بخشی از متکدیان نیز معتادان متجاهر و آلوده به مواد مخدر هستند که متاسفانه بهداشت فردی مناسبی ندارند و حضور آنها در سطح جامعه، آثار بسیار مخرب و زیانباری برای شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان به همراه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار