مسئول امور بانوان سازمان دارالقرآن الکریم از آغاز دور جدید فعالیت بانوان با عنوان «نهضت قرآنی بانوان» خبر داد.

نفیسه حبیبی، روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت جایگاه ویژه خانواده در تحقق تمدن اسلامی، این سازمان اهتمام ویژه‌ای به این موضوع با محوریت کنشگری بانوان با توجه به رسالت‌های قرآنی داشته و دارد.

وی افزود: به همین منظور در امتداد فعالیت هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی که سه سال پیش با همت فعالان قرآنی شکل گرفت و با فراز و نشیب‌هایی همراه بود، نهضت قرآنی بانوان به طور رسمی شروع به فعالیت کرد.

حبیبی اضافه کرد: در همین راستا از ابتدای سال ۱۴۰۳ جلسات مشورتی با نخبگان قرآنی برگزار شد که منجر به تهیه محتوا و ادبیات سازی پیرامون این موضوع با توجه به تجربیات سال‌های گذشته شد. همچنین با توجه به آسیب‌های دوران کرونا، نیاز بود تا شبکه کنشگران قرآنی در حوزه بانوان احیا شود.

وی ادامه داد:با انتخاب و نهایی کردن اعضای شورای راهبری نهضت قرآنی بانوان طی فرایند‌های لازم، جهاد تبیین و گفتمان سازی مفاهیم محوری قرآنی کریم در بستر خانواده و خویشاوندان و امتداد اجتماعی آن به عنوان ماموریت اصلی و اهتمام در نقش آفرینی هم راستا با نهضت ملی «زندگی با آیه ها» به عنوان راهبرد اصلی این نهضت جهت اعتلای خانواده و سبک زندگی قرآنی در دستور کار قرار گرفت.

حبیبی ادامه داد: در نخستین جلسه شورای راهبری نهضت قرآنی بانوان به عنوان کانون اصلی سیاستگذاری و راهبری، دستورالعمل‌های فعالیت و همچنین محتوا و برنامه آموزشی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و بر ارتقای سطح دانش و آگاهی قرآنی و تربیت مربیانی در این راستا تاکید شد.

اعضای شورای راهبری نهضت قرآنی بانوان را حجت الاسلام علی تقی‌زاده، حجت الاسلام محمدجواد ابراهیمی، محمدعلی خواجه پیری و خانم‌ها مریم حاج عبدالباقی، سارا طالبی، مریم عزت پژوه، سیده مرضیه حامدی، پروانه هاشم خانی، زینب بهجت پور، محدثه جمارانی، فاطمه خسروی، لیلا رمضانی و نفیسه حبیبی تشکیل می‌دهند.

تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بهمن سال گذشته درباره عملکرد هیات بانوان اندیشه ورز قرآنی به ایرنا گفت: این هیات مثل یک ساختار رسمی نیست که بتوان کاری را به آنان تکلیف کرد. این هیات با توجه به رویکرد‌هایی که وجود دارد، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را دنبال می‌کند. مثلا در برخی استان‌ها مباحث تفسیری بیشتر بوده، در برخی استان‌ها موضوع حفظ اهمیت بیشتری دارد و در بعضی استان‌ها شکل گیری محافل قرآنی بانوان دنبال می‌شود.

وی درباره آمار عملکرد این هیات گفت: می‌توان آمار جزیی‌تر را ارائه داد ولی با توجه به این که در یک فضای غیررسمی فعالیت می‌کنند، رصد فعالیت‌های آن‌ها کمی سخت‌تر از فعالیت‌های رسمی است ولی بسیاری از اتفاق‌ها با میدان داری آن‌ها دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار