وزیر نیرو گفت: اگر مدیریت مصرف و افزایش بهره‌وری انرژی به درستی در کشور اجرایی نشود، افزایش ظرفیت تولید برق منجر به رفع ناترازی نخواهد شد.

عباس علی آبادی در آیین کلنگ‌زنی نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی گروه صنعتی شیشه کاوه در شهرستان زرندیه استان مرکزی گفت: آب و برق دو کالای ارزشمندی است که تامین کافی و پایدار آن برای افزایش رفاه شهروندان بسیار مهم است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر صنعت برق کشور با ناترازی نسبتا زیادی روبروست، افزود: قیمت ناچیز آب و برق سبب شده است تا ارزش واقعی این دو کالای بسیار مهم در کشور چندان محسوس نباشد، اما واقعیت این است که برای تولید و تامین برق و آب مورد نیاز بخش‌های مختلف تلاش‌های پر هزینه‌ای صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو تلاش می‌کند تا از روش‌های مختلف ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهد، اضافه کرد: یکی از راه‌های مطمئن و پایدار افزایش ظرفیت تولید برق کشور انرژی‌های تجدید پذیر و به ویژه انرژی خورشیدی است که باید در این حوزه اقدامات با جدیت بیشتر استمرار پیدا کند.

علی آبادی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو دو اقدام مهم افزایش ظرفیت تولید و مدیریت مصرف را توأمان با یکدیگر دنبال می‌کند، ادامه داد: اگر مدیریت مصرف و افزایش بهره‌وری انرژی به درستی در کشور اجرایی نشود، هر چقدر هم که به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شود، منجر به رفع ناترازی نخواهد شد.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به پیشتازی استان مرکزی در حوزه احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر اشاره کرد و افزود: تلاش‌های بسیار زیادی در استان مرکزی برای احداث نیروگاه و توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر صورت گرفته است که این تلاش‌ها باید ادامه یابد.

علی آبادی با تاکید بر اینکه استان مرکزی از ظرفیت بالایی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار است، بیان کرد: نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی گروه صنعتی شیشه کاوه که هم اینک کلنگ‌زنی می‌شود، به همت بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد و یک الگوی مناسب برای ورود بخش خصوصی به حوزه احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر است.

وی در پایان از آغاز زودهنگام فصل گرم و اوج بار سال آینده و از ابتدای اردیبهشت ماه خبرداد و ابراز امیدواری کرد: نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی گروه صنعتی شیشه کاوه در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیده و برای اوج بار سال آینده به شبکه سراسری برق تزریق شود.

بر اساس این گزارش نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی متانول کاوه با مدیریت و سرمایه گذاری ۶۰ میلیون دلاری گروه صنعتی کاوه ظرف مدت ۶ ماه در شهرستان زرندیه استان مرکزی به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب ها: وزیر نیرو ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.