همزمان با روز شعر و ادب فارسی و آئین بزرگداشت «محمد مهدی بنیادی» شاعر و شاهنامه پژوه، از تابلوی نقاشی «پر سوم سیمرغ» در ملایر رونمایی شد.

همزمان با روز شعر و ادب فارسی و آئین بزرگداشت «محمد مهدی بنیادی» شاعر و شاهنامه پژوه، از تابلوی نقاشی شده و خوشنویسی اثر دو هنرمند عضو انجمن ادبی شاهنامه خوانی ملایر با عنوان «پر سوم سیمرغ» رونمایی شد.

به پاس حدود نیم قرن معلمی و تلاش در عرصه شعر و ادبیات و شاهنامه پژوهشی روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ماه همزمان با روز شعر و ادب فارسی در کتابخانه علامه مجلسی ملایر از خدمات «محمد مهدی بنیادی» شاعر و شاهنامه پژوه تقدیر شد.

بنیادی ملقب به پیکر کرمانشاهی، در سال ۱۳۳۰ در کرمانشاه متولد شده و از دوران سربازی تاکنون در ملایر ساکن است. وی ۴۵ سال آموزگار پایه اول بوده و در حال تالیف مجموعه ۱۲ جلدی شاهنامه به نثر است که حاصل ۱۵ سال تلاش شبانه‌روزی و مطالعه بیش از ۵۰ بار کتاب شاهنامه فردوسی است و اشعار زیادی بر پایه و سبک و سیاق شاهنامه سروده است.

مدرس دانشگاه و مسئول انجمن ادبی شاهنامه خوانی کتابخانه علامه مجلسی ملایر در این آئین ضمن تجلیل از استادی با محاسن سپید که عمری را در راه آموختن و پژوهش شاهنامه سپری کرده است، شاهنامه را یکی از بزرگترین کتاب‌های اخلاق محور معرفی کرد.

دکتر هادی حاتمی ادامه داد: از نظر بسیاری از منتقدین و نویسندگان خارجی شاهنامه در عین حال که اثر حماسی نیرومندی است، لطیف بوده و پیام شاهنامه برقراری عدالت و گسترش تمدن ایران زمین است.

حاتمی تصریح کرد: از نظر شاهنامه شجاعت، قدرت و عدالت اصل تمام خصلت‌های عالی است و فردی که از این فضائل اخلاقی برخوردار باشد انسان وارسته و نکویی است.

برچسب ها: رونمایی ، تابلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار