وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون نزدیک به ۲۹ هزار دانش آموز شهید و مجروح شدند.

وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی فلسطین اعلام کرد که از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری از روز هفتم اکتبر تاکنون ۱۱ هزار دانش آموز شهید و ۱۷ هزار و ۷۷۲ دانش آموز مجروح شده اند.

براساس گزارش سما الاخباریه، آموزش و پرورش فلسطین امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد دانش‌آموزان شهید غزه از آغاز تجاوز به بیش از ۱۰۸۸۸ نفر و مجروحان به ۱۷۲۲۴ نفر رسیده است. در کرانه باختری ۱۱۳ دانش‌آموز شهید شدند و ۵۴۸ نفر دیگر مجروح شدند و ۴۲۹ نفر نیز دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش ۵۲۹ معلم و مدیر در نوار غزه و کرانه باختری شهید و ۳۶۸۶ نفر مجروح شدند و بیش از ۱۲۹ نفر در کرانه باختری دستگیر شدند.

این وزارت خانه اعلام کرد: ۳۶۲ مدرسه دولتی، دانشگاه، ساختمان دانشگاه و ۶۵ مورد متعلق به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای پناهندگان (آنروا) در نوار غزه بمباران و تخریب شدند.

آموزش و پرورش فلسطین تأیید کرد که ۷۱۸,۰۰۰ دانش آموز در نوار غزه هنوز از ثبت نام در مدارس و دانشگاه‌های خود از آغاز تجاوز محروم هستند، در حالی که بیشتر دانش آموزان از آسیب‌های روانی رنج می‌برند و با شرایط بهداشتی سختی روبرو هستند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار