رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام یک شرکت کلاهبرداری هرمی خبر داد.

 سردار علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی به نام نیما وی را به انجام فعالیت در یک شرکت هرمی ترغیب کرده و مبلغ قابل توجهی از وی کلاهبرداری کرده است، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: با آغاز تحقیقات و با انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند محل فعالیت این باند کلاهبرداری را در یکی از ساختمان‌های واقع در یکی از خیابان‌های جنوب تهران شناسایی کنند که کارآگاهان پلیس با هماهنگی مرجع قضائی به این محل مراجعه و ۱۰ نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد، متهمان با وعده سود‌های هنگفت و سریع، افراد را به عضویت در شرکت هرمی خود درآورده و از آنها مبالغ هنگفتی را تحت عنوان سرمایه اولیه دریافت می‌کردند.

سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: در بررسی سوابق متهمان، مشخص شد که دو نفر از آنها سابقه فعالیت در شرکت‌های هرمی را دارند. این افراد به عنوان سرکرده‌های این باند شناخته شده و نقش اصلی را در جذب افراد جدید ایفا می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد:متهمان پس از دستگیری به پلیس آگاهی منتقل و به جرم خود اعتراف کردند و به دادسرای مربوطه اعزام و با قرار قانونی روانه زندان شدند. 

وی خاطرنشان کرد: پلیس به شهروندان توصیه کرد که به هیچ عنوان به وعده‌های سود‌های آنی و سریع اعتماد نکنند و از شرکت در هرگونه طرحی که به صورت هرمی فعالیت می‌کند، خودداری کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار