همزمان با سراسر کشور مراسم جشن شکوفه‌ها به عنوان نخستین روز بازگشایی مدارس برای کلاس اولی‌ها با حضور ۶۰ هزار و ۸۸۴ نوآموز آذربایجان شرقی برگزار شد.

 مراسم جشن شکوفه‌ها به صورت همزمان در ۲۲ شهرستان آذربایجان شرقی و نواحی ۴۰ گانه آموزش و پرورش برگزار شد و نوآموزان کلاس اولی با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و آموزشی اولین روز زندگی در مدرسه و حضور در عرصه تعلیم و تربیت خود را تجربه کردند.

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سال تحصیلی جدید تعداد بیش از ۶۰ هزار کلاس اولی در استان رهسپار ۱۳ هزار کلاس درس می‌شوند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۸۱۷ نفر را پسران و ۲۹ هزار و ۶۷ نفر را دختران شامل می‌شود.

این تعداد دانش آموز کلاس اولی قرار است در سه هزار و ۸۴۵ مدرسه ابتدایی که ۷۳۷ مورد آنها را مدارس غیردولتی تشکیل می‌دهند به تحصیل مشغول شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم جشن شکوفه‌ها در مدرسه ابتدایی دخترانه ناموس در ناحیه ۲ شهر تبریز با تاکید بر اهمیت آموزش در سنین پایه مدارس ابتدایی را زیربنا و بنیان آینده علمی، فناوری و توسعه کشور بیان کرد.

سعادتی آموزش پیش دبستانی و ابتدایی را اساسی‌ترین پایگاه آموزشی در تمام کشور‌ها دانست و با بیان اینکه ارزش گذاری به این پایه تحصیلی در حقیقت سرمایه گذاری برای آینده کشور است افزود: بهترین و موثرترین آموزش‌ها در این سنین و دوران آموزش ابتدایی شکل می‌گیرد.

وی نقش معلمان در آموزش ابتدایی را بسیار مهم و تعین کننده خواند و مهارت، توانایی ، تخصص و تعهد را از ویژگی‌های برجسته معلمان ابتدایی بیان کرد که باسوادترین و ماهرترین معلمان نظام آموزش و پرورش در این مدارس مشغول خدمت رسانی هستند.

سعادتی مهارت ایجاد ارتباط با کودکان ابتدایی را از جمله سخت‌ترین و مهمترین فعالیت‌های معلمان در این پایه دانست و ادامه داد: ارتباط با زبان کودکانه نشان دهنده اهمیت و ماهیت حساس این مقطع تحصیلی است که می‌تواند کلاس درس آنها را به محلی برای انجام فعالیت‌های متنوع اجتماعی و تربیتی تبدیل کند.

وی از آموزش و پرورش به عنوان آینده نظام اداری، فناوری، توسعه، حفاظت از محیط زیست و انرژی یاد کرد که باید در آن دانش آموزان را دغدغه‌مند مسائل کشور تربیت کرده و مهارت آموزی را سرلوحه فعالیت‌ها در نظر بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یادآور شد: امسال تعداد ۸۲۰ آموزگار ابتدایی و ۸۹۲ دبیر از محل آزمون استخدامی ماده ۲۸ پذیرش قطعی و سازماندهی شده‌اند و هیچ کلاس درس استان بدون معلم نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار