در سه ساله اخیر تعداد طرح‌های فعالی که سرمایه‌گذار خارجی دارند در خراسان جنوبی از ۹ طرح به ۱۸ طرح رسیده که نشان دهنده رشد ۱۰۰ درصدی آن است.

ذاکریان مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در استان شاهد پویایی محسوسی هستیم و این نشان دهنده ایجاد اعتماد برای سرمایه گذاران است که استان را یک منطقه امن برای سرمایه‌گذاری می‌شناسد. 

او افزود: از مجموع کل سرمایه‌گذاری‌های خارجی بیشترین آن مربوط به اتباع چین با ۸ طرح و بعد از آن افغانستان با چهار طرح است، همچنین آفریقای جنوبی، آلمان، ترکیه، عراق، انگلستان و پاکستان هر کدام یک طرح سرمایه‌گذاری در استان دارند.

ذاکریان بیان کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۰، ۱۳ طرح در استان موفق به اخذ مجوز شده بودند و در طول این سه سال نیز ۱۹ طرح جدید سرمایه‌گذاری مجوز اخذ کردند که این نشان دهنده رشد ۱۴۶ درصدی در این زمینه است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: تا قبل از سال ۱۴۰۰، ۹ طرح فعال خارجی داشتیم و الان با ۱۰۰ افزایش این تعداد به ۱۸ طرح فعال و در چرخه‌ی تولید رسیده است که کل اشتغال در این طرح‌ها ۱۲۸۸ فرصت شغلی و ۶۹ درصد آنها مربوط به ۹ طرح جدید است.

او عنوان کرد: جلوگیری از خام فروشی در استان از رویکرد‌های ما است که کارخانه تولید الیاف شیشه‌ای خضری از نمونه‌های بارز آن و صد در صد صادراتی است.

ذاکریان تصریح کرد: اولین نشست با سرمایه‌گذاران خارجی در استان را با حضور استاندار داشتیم و در کمتر از یک ماه دیگر نیز دومین نشست را برگزار خواهیم کرد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان محل رجوع همه سرمایه‌گذاران خارجی است و از آنها و دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که سرمایه‌گذاران را از طریق مسیر قانونی آن راهنمایی کنند تا به مشکل نخورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.