نشست تخصصی هوش مصنوعی در والدگری و چگونگی آمادگی فرزندان برای آینده با حضور دکتر ندا نورعلی عضو انجمن سواد رسانه‌ای ایران برگزار شد.

نشست تخصصی هوش مصنوعی در والدگری، چگونگی آمادگی فرزندان برای آینده مبتنی بر هوش مصنوعی در سالن نشست شماره ۱ سومین نمایشگاه رصتا برگزار شد.

دکتر ندا نور علی عضو انجمن سواد رسانه‌ای ایران، وکترای مدیریت رسانه و مدرس سواد رسانه‌ای بیان کرد: باید هوش مصنوعی را به عنوان یک منبع بشناسيم. 

وی ادامه‌داد: ما باید به عنوان والدین در جریان اتفاقات و اخبار روز مره باشیم و اصول اولیه هوش مصنوعی را بدانیم. امروزه صاحبان تکنولوژی استفاده از این ابزار را آنقدر راحت کرده‌اند که به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. هوش مصنوعی به عنوان یک دستیار فعالیت می‌کند و کار با این تکنولوژی جدید آسان شده است. پس ما باید زودتر از فرزندان خود تجربه گر هوش مصنوعی باشیم.

وی افزود: بحث دیگری که در سواد رسانه حائز اهمیت است، نظارت بر فعالیت فرزندان خود در در دنیای جدید رسانه است. والدین باید با فرزند خود همراه باشند و اگر همراه و همدل فرزند خود نباشند نمی‌توانند ارتباط موثری در این رابطه داشته باشند. 

 عضو انجمن سواد دسانه‌ای ایران بیان کرد: امروزه از هوش مصنوعی سوء استفاده‌های بسیاری صورت می‌گیرد و اگر فرزندان با این آسیب‌ها آشنا باشند، فرزند به سوی آثار جعلی نخواهد رفت. بچه‌ها باید یاد بگیرند تا در این فضا از حریم خصوصی خود محافظت کنند.

وی ادامه‌داد: هنگام استفاده از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های مختلف سوال می‌شود که آیا امکان دسترسی به گالری، مخاطبین و فایل‌هایتان را داریم؟ مراقبت چنین مواردی باشید که با اجازه خود باعث به ضرر تمام شدن جریانات علیه خود نشوید.

وی افزود: از فرزندان خود بخواهید هوش مصنوعی را مورد آزمایش قرار دهند‌. 

نور علی تاکید کرد: هوش مصنوعی به طور ذاتی و سیستماتیک دارای سوگیری است. یعنی با اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می‌دهد می‌تواند از طریق الگوریتم‌ها و دستورالعمل ها به ما سوگیری بدهد.

وی در پایان گفت: معمولا حکمرانی‌ها سرعت عمل لازم را در تنظیم‌گری نخواهند داشت، بلکه خانواده می‌تواند با ارتقای سواد رسانه و آگاهی خود جهان جدیدی را کشف کند. 

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار