مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خواستار تبیین مزایای پرشمار حدنگاری و صدور اسناد مالکیت به عنوان مطالبه جدی رهبر انقلاب، از سوی ائمه جمعه استان کرمان شد.

سیدمهدی هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با حجت‌الاسلام علی حسنی سعدی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان، حدنگاری را نیاز فوری کشور توصیف کرد و گفت: بی‌هویتی بخشی از اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی، مشکلات گوناگونی برای مردم ایجاد کرده و بخش قابل توجهی از ظرفیت دستگاه قضایی را به خود معطوف کرده است.

وی افزود: از این رو، حدنگاری و تعیین تکلیف وضعیت مالکیت اراضی و املاک به یکی از اولویت‌های اصلی قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک در دوران تحول و تعالی تبدیل شده است و با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین شناسنامه‌دار شدن اراضی را یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای شکوفایی اقتصادی عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت مقوله صدور اسناد مالکیت، حدنگاری در شورای برنامه‌ریزی استانداری کرمان به عنوان یکی از ۱۲ برنامه پیشران توسعه استان مورد تصویب قرار گرفت و مدیریت اجرایی استان در کنار دستگاه قضایی استان کرمان بر اتمام حدنگاری اتفاق نظر و تاکید دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حدنگاری و مشخص کردن مالکیت‌ها به آمایش سرزمینی و مدیریت صحیح زمین کمک می‌کند و وقتی مالکیت اشخاص و دولت مشخص باشد، سرمایه‌گذار با خاطر آسوده و بدون بیم از مالک معارض، به فعالیت اقتصادی و تولیدی می‌پردازد.

هاشمی ضمن بیان اینکه حدنگاری اقدامی متقاضی‌محور است، بر لزوم آگاهی‌بخشی عمومی در زمینه مزیت‌های مستندسازی اراضی و املاک جهت ترغیب مالکین به اخذ سند تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اتمام حدنگاری جزو سیاست‌های کلی نظام و مورد تأکید جدی مقام معظم رهبری است، شایسته است مزایای حدنگاری از سوی ائمه جمعه نیز برای نمازگزاران تبیین شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان نیز با اشاره به اینکه بخشی از مراجعات مردمی به دفاتر ائمه جمعه مربوط به مشکلات ملکی ناشی از املاک فاقد سند است، تصریح کرد: حدنگاری و هویت‌بخشی به املاک، به کاهش چشمگیر اختلافات و ایجاد امنیت خاطر مردم می‌انجامد و در زمینه توسعه فرهنگ ثبت رسمی به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب، آماده یاری رساندن به مجموعه ثبت اسناد و املاک استان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار