منابع فلسطینی اعلام کردند شهرک نشینان مسلح صهیونیست حتی به چوپانان فلسطینی هم حمله ور شدند.

روز سه شنبه، شهرک نشینان مسلح صهیونیستی به چوپانان فلسطینی حمله کردند و از رسیدن آنها به مراتع در شمال دره اردن، در شمال شرقی کرانه باختری اشغالی جلوگیری کردند.

براساس گزارش آناتولی، ایمن غریب، فعال کمیته مقاومت علیه شهرک سازی گفت: گروهی از شهرک نشینان مسلح به چوپانان فلسطینی در منطقه المالح در شمال دره اردن حمله کردند و از رسیدن آنها به مراتع جلوگیری کردند.

او در ادامه افزود: هدف شهرک نشینان بستن راه بر روی مردم فلسطین و جلوگیری از استفاده از منابع طبیعی برای آزار و اذیت و وادار کردن آنها به ترک محل زندگی خود است.

غریب افزود: شهرک نشینان چند هفته پیش یک پاسگاه اسکان شبانی در این مکان ایجاد کردند و روندی را برای ایجاد محدودیت بر جمعیت فلسطین آغاز کردند.

داده‌های کمیسیون مقاومت علیه شهرک سازی فلسطین نشان می‌دهد که ساکنان ۲۸ جامعه بادیه نشین از جمله ۳۱۱ خانواده در کرانه باختری اشغالی در نتیجه حملات شهرک نشینان اسرائیلی از ۷ اکتبر آواره شده اند.

از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در ۷ اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان  این رژیم حملات خود را به شهروندان فلسطینی و اموال آنها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی افزایش داده اند که منجر به شهید شدن ۷۰۵ فلسطینی از جمله ۱۵۹ کودک شد. بر اساس داده‌های وزارت بهداشت فلسطین، حدود ۵۷۰۰ فلسطینی دیگر نیز براثر توحش صهیونیست‌ها زخمی شدند.

روز گذشته نیز شهرک نشینان صهیونیستی با حمله به یک مدرسه ابتدایی در کرانه باختری، معلمان و دانش آموزان این مدرسه را مورد آزار و ضرب و شتم قرار دادند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار