مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه گردو بیشتر در مناطق کوهپایه‌ای کشت می‌شود، گفت: بیشترین باغ‌های گردوی این استان مربوط به شهرستان مهدیشهر است.

قرائیان گفت: عمده باغ‌های گردو در شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر و ییلاق‌های اطراف آن است، اما باغ‌های گردو در شاهرود و ارتفاعات دامغان هم کشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان ادامه داد: برداشت گردو در استان سمنان از نیمه شهریور آغاز می‌شود و تا اوایل مهر ادامه دارد.

وی اضافه کرد: باغ‌های گردو در استان سمنان حدود سه‌هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت دارد که از این میزان ۲ هزار و ۴۶۰ هکتار بارور و بقیه نهال غیربارور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های تغذیه‌ای، هرس مناسب درختان، مدیریت آفات، آبیاری مناسب و همچنین حمایت از توسعه کشت ارقام پیوندی دیرگل و اصلاح رقم باغ‌های موجود از طریق پیوند، از جمله راهکارهای افزایش بهره‌وری و مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت باغبانی استان قرار دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان اظهار کرد: خشکسالی و کم آبی مانع بزرگ در توسعه کشاورزی و افزایش وسعت باغ‌های گردو به عنوان یک محصول دارای ارزش افزوده قابل توجه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار