رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهری شهرداری همدان گفت:اکنون ۲۴ پل عابر پیاده در شهر همدان ساخته شده که نیمی از آن با برنامه‌ریزی انجام گرفته، مکانیزه شده یا خواهند شد.

امیر بهرامی شرافتگفت: هم‌اکنون ۵ دستگاه از پل‌های عابر پیاده شهر همدان به وسیله شهرداری منطقه یک تکمیل و راه‌اندازی شده و توسط پیمانکار دارای صلاحیت به‌کارگرفته شده به صورت روزانه سرویس و نگهداری و در صورت لزوم رفع نقص شده ودر حال خدمت‌رسانی به مردم فهیم همدان می‌باشد.

امیر بهرامی شرافت افزود: هم‌اکنون آسانسور‌های پل عابر موجود دربلوار مطهری - مقابل بیمارستان بعثت نیز توسط شهرداری منطقه ۲ تکمیل و آماده بهره‌برداری است که پس از دریافت استاندارد راه‌اندازی شده و ازطرف مدیریت شهری به مردم تقدیم خواهد شد.

شرافت با بیان اینکه پل‌های عابر موجود در سطح منطقه ۴ در بلوار ارتش- مقابل بیمارستان ارتش نیز تکمیل و پس از دریافت استاندارد راه‌اندازی خواهد شد افزود: پل عابر بلوار شهید رجایی (انتهای جانبازان) با پیشرفت نزدیک به ۷۵درصد توسط مدیریت شهرداری منطقه ۴ در حال تکمیل است.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهری شهرداری همدان در ادامه گفت: کم‌کاری پیمانکار علی‌رغم پیگیری و تزریق منابع مالی لازم توسط مدیریت شهرداری منطقه ۳، مکانیزه شدن ۲ پل عابر در سطح منطقه۳، را با موانعی روبه‌رو کرده بود که پس از پیگیری‌های متعدد، با ابلاغ فسخ قرارداد، موضوع تحویل کارگاه از مراجع قانونی درحال پیگیری است و پس از اتمام مراحل تحویل پیمانکار جدید برای تکمیل و راه‌اندازی انجام خواهد شد.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: ۲ پل کوی توحید در بلوار خوزستان و بلوار حضرت امام (ره) (روبه‌روی قاسم‌آباد) نیز با انجام تشریفات تحویل پیمانکار واجد شرایط شده و ساخت و تجهیز در حال پیگیری است.

بهرامی شرافت در بخش دیگری از سخنان خود به نگهداری، نگهبانی و نظافت آسانسور‌ها و تجهیزات به صورت مداوم با هدف خدمت و تأمین رفاه مردم همدان تأکید کرد و افزود: این موضوع با رویکرد جدید در مدیریت شهری، با جذب پیمانکار واجد شرایط و دریافت تعهدات مناسب محقق خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهری شهرداری همدان اصلی‌ترین دلیل تأخیر در راه‌اندازی آسانسور پل‌های عابر پیاده را مشارکت نداشتن و تمایل شرکت‌های بومی برای همکاری و درمواردی دریافت استاندارد‌های لازم و مراحل حقوقی دانست و گفت: مدیریت شهری مصمم هست تا آسانسور‌های باقیمانده با همت مدیران مناطق ۳ و ۴ در نخستین فرصت تکمیل و به مردم تقدیم شود.

بهرامی شرافت با اشاره به اینکه نصب آسانسور با وجود هزینه‌های بالا، در کاربرد و پل‌های فعلی، کارایی و راندمان و ایمنی بهتروبیشتری از پله‌های برقی داراست، گفت: در صورت تأمین منابع مالی در سال‌های آتی و برای تأمین حداکثری رفاه شهروندان، قطعا ایده‌آل و نقطه تعالی از نظر مدیریت شهری، در کنار نگهداری صحیح تجهیزات موجود، تجهیز و مکانیزه شدن تمامی پل‌های عابردر سال‌های آتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار