یک روزنامه سوری نوشت که نشستی میان فرستادگان ویژه اتحادیه اروپا و مقامات سوریه برای بازنگری درباره روابط با این کشور در بروکسل برگزار شده است.

روزنامه سوری الوطن به نقل از یک منبع دیپلماتیک از کشورهای حوزه خلیج فارس در بروکسل پایتخت بلژیک گزارش داد که دو روز پیش نشستی در سطح نمایندگان ویژه کشور‌های اتحادیه اروپا در سوریه و مدیران میزهای خاورمیانه در کشور‌های عضو کمیسیون اروپا برگزار شد.

براساس گزارش النشره، این نشست منجر به تشکیل یک گروه کاری با هدف بازنگری در مورد سیاست اتحادیه اروپا در قبال سوریه و تدوین توصیه‌های جدید، محدود کردن تحریم‌های اعمال شده علیه مردم سوریه و بازگشایی سفارت‌های اروپا در دمشق شد.

این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، اعلام کرد که ایتالیا نیروی فشار در این نشست بود که از سوی هفت کشور اتحادیه اروپا حمایت می‌شد که قبلا نامه‌ای در خصوص تغییر رویکرد اتحادیه اروپا در قبال سوریه ارائه نکرده بودند.

این منبع توضیح داد که این نشست که جمعه گذشته برگزار شد، تأثیرات مثبتی خواهد داشت، به ویژه اینکه آلمان به آنچه در آن نشست گنجانده شده بود اعتراض نکرد و همچنین فرانسه نیز که به انتقاد از محتوای جلسه بدون اعتراض بسنده کرد و به نتیجه گیری‌های آن اعتراض نکرد. 

این منبع اعلام کرد: این نشست برای کشور‌های مخالف سیاست اتحادیه اروپا بهتر از حد انتظار بود و شروع روند  اصلاح روابط  بین کشور‌های اتحادیه اروپا و سوریه را ممکن کرده است.

به گفته همین منبع، توصیه‌های جدید بلافاصله پس از تکمیل تدوین به کمیته سیاسی و امنیتی و سپس کمیته روابط خارجی اتحادیه برای تصویب ارائه می‌شود و همچنین در این نشست با به تعویق انداختن صدور گزارش ویژه درباره سوریه موافقت شد، که هرساله صادر می‌شود تا زمانی که کارگروه تدوین سیاست جدید اروپا در قبال سوریه را به پایان برساند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار