رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان فارس گفت: برداشت میوه درخت بنه در شهرستان‌های شمال فارس از جمله این شهرستان تا نیمه مهرماه سال جاری ممنوع است.

حسن خسروانیان گفت: این ممنوعیت برداشت شامل شهرستان‌های ارسنجان، پاسارگاد، مرودشت و سرچهان می‌شود.

او ادامه داد: برابر مصوبه شورای فنی اداره منابع طبیعی، زمان بهره‌برداری از میوه درختان بنه در سال جاری از ۱۵ مهر خواهد بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از مردم طبیعت دوست شهرستان، بهره برداران محصولات فرعی مرتعی و جنگلی، دامداران و روستاییان، گردشگران و جنگل نشینان خواست از هرگونه برداشت غیرقانونی و بدون مجوز خودداری کنند.

خسروانیان افزود: بهره‌برداران دارای مجوز نیز در زمان ورود به جنگل ملزم به رعایت موارد مربوط به حفاظت و نگهداری از درختان جنگلی بوده و صرفا میوه درخت بنه را به وسیله دست، آن هم به صورت خوشه چینی برداشت کنند.

او بیان کرد: هرگونه بهره‌برداری با نظارت مستقیم مأموران یگان حفاظت و کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان است و برداشت بی‌رویه و غیراصولی پیگرد قانونی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از دوستداران طبیعت خواست ضمن رعایت همه اصول فنی و ایمنی، موارد تخلف یا حریق احتمالی را به سرعت به شماره تلفن امداد جنگل ۱۵۰۴ و تخلفات زیست محیطی را به شماره تلفن ۱۵۴۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار