یکی از مقامات روس اتم اعلام کرد که این شرکت آمادگی همکاری هسته‌ای با اندونزی در زمینه پزشکی را دارد.

بوریس آرسیف، مدیر بخش بازرگانی بین‌الملل شرکت دولتی روسیه روس اتم روز سه‌شنبه تأیید کرد که این شرکت آماده توسعه همکاری با اندونزی در صنایع مختلف از جمله پزشکی هسته‌ای است.

براساس گزارش اسپوتنیک، آرسیف در مورد همکاری روس اتم با شرکای اندونزیایی گفت: پروژه توسعه تولید برق هسته‌ای می‌تواند به پروژه‌ای شاخص برای همکاری بین کشور‌های ما تبدیل شود، اما ما آماده توسعه همکاری‌های دوجانبه در سایر صنایع پیشرفته مانند پزشکی هسته ای، کامپوزیت مواد افزودنی و دیجیتالی شدن هستیم.

این مقام روس افزود که روس اتم می تواند سهم قابل توجهی در توسعه اقتصادی در اندونزی داشته باشد و در ادامه توضیح داد: به همین دلیل است که ما برای مدت طولانی است در مورد محصولات و کسب و کار صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد راه حل‌هایی صحبت می‌کنیم که امکان تضمین حاکمیت فناوری را فراهم می‌کند.  

آرسیف با تاکید بر اینکه پزشکی هسته‌ای از اهمیت بشردوستانه بالایی برخوردار است، گفت: ایزوتوپ‌ها به‌عنوان پایه‌ای برای تشخیص و درمان‌های پیشرفته، اساسا یک تجارت سنتی روس اتم هستند و نیاز‌های بازار ایزوتوپ را روسیه برآورده و محصولات ایزوتوپی را به بیش از ۵۰ کشور صادر می‌کند.

علاوه بر این، به گفته وی، محصولات دیجیتال روسیه در زمینه‌های «شهر هوشمند»، «مدل‌سازی عددی»، «محاسبات کوانتومی» و در موضوع امنیت فیزیکی و سایبری اشیا، شروع به برانگیختن علاقه‌ی ویژه‌ای در بین شرکای خارجی کرده است. آرسیف در پایان گفت: ما آماده همکاری با شرکای خود در اندونزی در همه این زمینه‌ها هستیم.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار