رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۶۶ هزار رأس دام، علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

محمود زین الدینی گفت: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های دامی، سبب کاهش خسارات اقتصادی به صنعت دامپروری می‌شود.

وی افزود: واکسیناسیون به موقع دام‌ها علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام یکی از اقدامات مهم برای پیشگیری و بروز بیماری‌های دامی و در نتیجه کاهش خسارت‌های اقتصادی است.

زین الدینی با اشاره به اینکه همیشه پیشگیری مقدم بر درمان و کم هزینه‌تر و مقرون به صرفه‌تر است، تصریح کرد: بهداشت نامناسب در دامداری‌ها می‌تواند علاوه بر زیان‌های بهداشتی سبب بروز خسارات اقتصادی فراوان شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، رعایت بهداشت و مدیریت صحیح در دامداری‌ها است، عنوان کرد: بیماری‌هایی مانند تب برفکی، آبله، طاعون نشخوارکنندگان، سل و بروسلوز از مهم ترین بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام هستند.

زین الدینی گفت: از طریق واکسیناسیون، پایش و مراقبت و مدیریت صحیح در دامداری‌ها می‌توان از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان، واکسیناسیون دام‌های موجود، سمپاشی اماکن دامی، حمل و نقل دام‌ها با رعایت اصول قرنطینه و اخذ مجوز حمل دام از دامپزشکی با رعایت ضوابط بهداشتی را از اقدامات موثر در پیشگیری از بیماری‌های دام و ایجاد خسارت‌های ثانویه برشمرد.

 زین الدینی افزود: دامپزشکی شهرستان کرمان در راستای کمک به دامداران و حفظ بهداشت عمومی جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است و با تمام توان در راستای حل مشکلات موجود در دامداری‌ها و پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه آگاهی دامداران از شیوه‌های مدیریتی برای حفظ سرمایه‌های دامی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی موثر است، تصریح کرد: دامداران بایستی ضمن توجه و رعایت توصیه‌های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع و صدمات احتمالی ناشی از بروز بیماری‌های دامی و حفظ بهداشت عمومی جامعه، حتی الامکان همکاری لازم را با واحد مبارزه شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان داشته باشند و موارد احتمالی تلفات دامی و یا درگیری بیماری را به این شبکه اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار