مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، خواستار تسریع در عملیات احداث سد پارسیان شهرستان کم برخوردار ممسنی شد.

این مجمع طی مکاتبه‌ای با محمدرضا عارف با اشاره به آغاز طرح مطالعاتی سد پارسیان در اوایل دهه ۷۰ و متوقف شدن آن پس از پیشرفت ۱۵ درصدی، بر ضرورت تکمیل این پروژه حیاتی تاکید کرد.

مجمع نمایندگان فارس در این نامه، با بیان اینکه رئیس جمهور شهید سال گذشته در سفر به شهرستان‌های ممسنی و رستم خواستار پیشرفت این پروژه شده بود، نوشت: با عنایت به تخصیص حق آبه این سد توسط مسئولین ذیربط در وزارت نیرو و ارجاع موضوع به شرکت آب نیرو جهت تمهیدات لازم به منظور تکمیل و استقرار عملیات اجرایی این پروژه که حیات اقتصادی شهرستان‌های ممسنی و رستم به آن وابسته است دستور فرمایید اقدامات لازم در خصوص تسریع در عملیات اجرایی این پروژه را انجام دهند.

در ادامه این نامه که به امضای تمام اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی رسیده، آمده است: برای جلوگیری از خسارات قابل توجه ناشی از عدم اجرای این پروژه حیاتی به مردم عزیز و منافع عمومی، دستور فرمایید نسبت به تأمین و تخصیص اعتبارات لازم به منظور تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه و همچنین ایجاد و احداث کانال‌ها و شبکه‌های پایین دست به موازات و همزمان با احداث این سد اقدامات لازم را معمول و نتیجه را امر به ابلاغ کنید.

۲۰ مهرماه سال ۱۴۰۲ فرماندار شهرستان ممسنی درباره سد پارسیان، گفت: کلنگ سد پارسیان در سال ۱۳۷۲ زمین‌زده شد که افتتاح نشده، بازنشسته شد و ۳۰ سال از قدمت آن می‌گذرد و احداث آن مطالبه جدی مردم این شهرستان است.

نماینده مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی سرعت بخشی در روند تکمیل این سد را از مطالبات جدی مردم منطقه برشمرد و اظهار کرد: توقف ادامه فعالیت این سد اجحافی آشکار در حق کشاورزان و زارعین این شهرستان‌های کم برخوردار بوده است.

امید نصیبی از سرعت بخشی در رروند اجرایی این طرح زیرساختی به عنوان مطالبه بحق و بر زمین مانده مردمان این دیار نام برد و افزود: در تلاشیم که شاهد تکمیل نهایی این طرح در راستای شکوفایی ظرفیت‌های بکر منطقه و ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

سد پارسیان در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان ممسنی و ۱۲۰ کیلومتری شهر شیراز در استان فارس بر روی رودخانه فهلیان از سرشاخه‌های رودخانه زهره واقع شده است.

این سد که از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است، پس از ساخت با ارتفاع۱۴۰ متر دارای مخزنی به حجم ۶۲۵ میلیون متر مکعب و نیروگاهی به ظرفیت ۴۰ مگاوات خواهد بود.

عملیات اجرایی احداث راه‌های دسترسی به کارگاه پارسیان و تونل انحراف آن از مهر ۱۳۹۱ آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار